تسریع در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین
کد خبر: 4115153
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
استاندار ایلام خواستار شد:

تسریع در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین ایلام، بر تسریع در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در سال آینده تأکید کرد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام عصر امروز، ۲۶ دی‌ماه در نشست ستاد اربعین استان در سالن جلسات شهید ملکشاهی استانداری ایلام، اظهار کرد: امسال باید با بهره‌گیری از تجربیات سال گذشته خیلی بهتر در برپایی کنگره بزرگ اربعین نقش‌آفرینی کنیم.

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در اربعین خوب ورود کرده و خدمات ارزنده‌ای را از قبیل توزیع غذا، توزیع آب خنک، وسایل سرمایشی، نص

استاندار ایلام گفت: با وجود اینکه امسال بسیاری از مرز‌ها را برای ورود و خروج باز کردند، تصور بر این بود که مرز مهران کمرنگ شود ولی بیش از سه میلیون و 200 هزار تردد را در مرز مهران شاهد بودیم.

بهرام‌نیا تصریح کرد: سال آینده ترددکنندگان از این مرز بیشتر خواهد شد و از هم اکنون باید نسبت به ایجاد و تکمیل زیر ساخت‌ها و ساماندهی موکب‌ها با داشتن برنامه جلو برویم؛ الان هم حتی دیر است و نباید فرصت را از دست بدهیم زیرا در حال حاضر شرایط کار برای ما فراهم است، چون منطقه ما گرمسیری است و هر گونه عملیات اجرایی را می‌توانیم انجام دهیم.

وی با تأکید بر سازماندهی مواکب، ادامه داد: ایجاد کارخانه یخ یکی از ضروریات است که از الان برای ساخت کارخانه یخ باید ورود کنیم چرا که این کار، یک اقدام مقطعی نیست، بلکه مستمر و مداوم است که نیاز به پیگیری دارد.

استاندار ایلام بر ایجاد سایبان، درختکاری از پل زائر تا میدان اربعین با صلاحدید کارشناسان منابع طبیعی و با طراحی ویژه تأکید کرد و گفت: تقسیم شرح وظایف بین دستگاه‌های اجرایی برای امور کنگره بزرگ اربعین ضروری است.

بهرام‌نیا از هدف‌گذاری برای پارک ۸۰ هزار خودرو برای اربعین ۱۴۰۲ در پارکینگ اربعین مهران خبر داد و گفت: ظرفیت پارکینگ اربعین مهران از ۶۵ هزار به ۸۰ هزار خودرو ارتقا می‌یابد.

استاندار ایلام به مسئول مستقیم هماهنگی پروژه‌های زیرساخت اربعین استان دستور داد که در اسرع وقت میزان اعتبار مورد نیاز دیوارکشی، مانیتورینگ، روشنایی و افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی در پارکینگ اربعین مهران را برآورد و اعلام کند.

بهرام‌نیا ادامه داد: در پایانه مهران، به احداث ۳۲ هزار متر مربع سایبان نیاز است که ۱۶ هزار متر مربع در حال اجرا و پیگیری‌های لازم برای احداث ۱۶ هزار متر مربع دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی، همچنین به مدیرعامل شرکت توزیع برق استان دستور داد پیگیری‌های لازم برای ارتقا میزان روشنایی مسیر پل زائر تا میدان اربعین انجام و میزان اعتبارات لازم برای برای این پروژه برآورد شود.

انتهای پیام
captcha