اهدای 137 سری جهیزیه به نوعروس‌های نیازمند در میاندوآب
کد خبر: 4115669
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

اهدای 137 سری جهیزیه به نوعروس‌های نیازمند در میاندوآب

مدیر کمیته امداد میاندوآب گفت: 137 سری جهیزیه به نوعروس‌ها در میاندوآب از ابتدای سال جاری تاکنون اهدا شده است، تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

اهدای 137 سری جهیزیه به نوعروس‌های نیازمند در میاندوآبسرمست چوپان‌نژاد مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، گفت: خدمت به قشر مستضعف جامعه یک توفیق الهی است، که باید آن را قدر بدانیم و ارج بنهیم، فلذا سعی می‌کنیم، در همه حوزه‌هایی که طبق ابلاغ کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ماموریت پیدا کرده‌ایم، قوی ظاهر شویم.

وی با بیان اینکه 5 هزار خانوار بالغ بر 14 هزار و 350 نفر از این مجموعه مستمری دریافت می‌کنند، ادامه داد: به خانواده‌های یک نفره 550 هزار تومان، دو نفره 780 هزار تومان، سه  نفره هم یک میلیون و 90 هزار تومان ، چهارنفره یک میلیون و 400 هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود، که یارانه این افراد مثل بقیه مردم به حساب‌شان واریز می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب ادامه داد: یکی از سیاست‌های نظام اسلامی تلاش برای تسهیل امر ازدواج است، دراین راستا 137 سری جهیزیه به نوعروس‌ها اهدا شده است، که این جهیزیه‌ها 5 قلم کالای اساسی زندگی به عبارت دیگر یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، لباسشویی و اجاق گاز را شامل می‌شود، که 3 میلیارد و 425 میلیون تومان ارزش مادی این اقلام است.

چوپان‌‌نژاد اضافه کرد: همچنین درراستای کمک به تشکیل خانواده جوانان، 10 نفر از دامادها از هدیه دامادی به مبلغ 4 میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند، در این ارتباط 40 میلیون تومان هزینه شده، که این مبالغ به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

توزیع وسایل گرمایشی و سرمایشی در طول سال بین خانواده‌های نیازمند در میاندوآب

وی به توزیع وسایل گرمایشی و سرمایشی در طول سال بین خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: امسال 36 دستگاه کولر، 6 دستگاه یخچال، 96 دستگاه بخاری بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرده‌ایم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب به پرداخت‌های موردی علاوه بر مستمری‌های ماهانه به خانواده‌های زیرپوشش اشاره کرد و بیان داشت: 1 هزار و 261 نفر در این 9 ماهه کمک موردی دریافت کرده‌اند، که رقمی بالغ بر 6 میلیارد و 370 میلیون تومان پرداخت شده است، تا بتوانند زندگی‌شان را مدیریت کرده و مشکلاتی که با آن روبه‌رو شده‌اند، برطرف کنند.

چوپان‌نژاد به حمایت از خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و بیان داشت: این خانواده‌ها مثل سایر مددجویان از بسته‌های حمایتی برخوردار شده‌اند، تا بتوانند در مدتی که سرپرست خانواده دوران محکومیت خود را سپری می‌کند، مشکلات‌شان را برطرف کنند.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب به پرداخت وام‌های کارگشایی، وام‌های خدمات درمانی، ودیعه مسکن، تسهیلات اشتغال‌زایی و ... اشاره کرد و بیان داشت: از این رهگذر تلاش می‌کنیم، برای توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های زیرپوشش گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام
captcha