قرآن حقیقت و ارزش واقعی زن را تبیین کرده است
کد خبر: 4116303
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹

قرآن حقیقت و ارزش واقعی زن را تبیین کرده است

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه قرآن حقیقت و ارزش واقعی زن را معرفی می‌کند، گفت: بیش از ۳۰۰ آیه در توصیف زنان آمده است.

سکینه حق‌نجات، مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش فارسسکینه حق‌نجات، مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با تأکید بر اینکه جایگاه حقیقی زن در قرآن و اسلام شناخته شود، گفت: هر مکتبی نگاهی به زن دارد؛ برخی مکاتب زن را همانند یک ابزار می‌بینند که این را در نظام‌های سرمایه‌داری و سایر نظام‌های غربی به خوبی مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه شرق نیز نگاه انزوا به زن دارد، افزود: آن چیزی که حقیقت و ارزش واقعی زن را معرفی می‌کند، قرآن کریم است که بیش از 300 آیه در توصیف زنان آمده است و خداوند درباره حق و حقوق آنان صحبت کرده است و اینکه یک زن شایسته چگونه باید باشد.

حق‌نجات با یادآوری سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند از دامن زن، مرد به معراج رسید، افزود: زن مسلمان باید بتواند با انس با قرآن و اهل بیت(ع) جایگاه حقیقی خود را شناخته و آن محوریتی که می‌تواند منشأ خیر و برکت برای جامعه داشته باشد را دنبال کند.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش فارس به جایگاه زن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) الگوی سوم زن مسلمان را معرفی کرد و آن پیروی و تأسی به حضرت زهرا(س) است که چگونه هم در جایگاه حفظ دین و ولایت و هم در جایگاه همسری و مادری و به طور کلی سبک زندگی بهترین الگو برای تمام عالمیان هستند.

وی با یادآوری سخنان امام علی(ع) درباره حضرت زهرا(س) که فرمودند ایشان بهترین یاور برای اطاعت خدا هستند، گفت: اطاعت از خدا تنها برای نماز و عبادت نیست؛ عبادت در جای خود ارزشمند است اما در دین ما توصیه شده است که سبک زندگی ما، تربیت فرزند و همسرداری ما هم باید عبادت باشد و این یکی از اثربخش‌ترین تأثیر حضور زنان در جامعه است.

حق‌نجات اظهار کرد: این روزها شعار «زن، زندگی، آزادی» را می‌شنویم در صورتی که این شعارها را انبیای الهی به خصوص پیامبر خاتم(ص) سر داده‌اند و برگرفته از آموزه‌های اسلام است. باید جایگاه زنی که در قرآن معرفی شده است را بشناسیم نه زن ابزاری که غرب معرفی کرده است و نه به انزوا کشانده که شرق معرفی می‌کند.

مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه اسلام حیات طیبه را برای زنان می‌خواهد نه اینکه جایگاه آنان را به تنزل بکشاند، گفت: خداوند آزادی زن را 1400 سال پیش در قرآن به ما یاد داده است؛ آنجا که فرموده است «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا؛ ما راه را به او نشان داديم خواه شاكر باشد و پذيرا گردد يا ناسپاس» (آیه 3 سوره انسان).

وی با تصریح اینکه آیه مذکور خود بیانگر آزادی و اختیار انسان است، افزود: انسانی که آزادی را در پرتو بندگی خدا پیدا کند، هرگز اسیر هوای نفس و ذلت نخواهد شد.

حق‌نجات در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم بزرگداشت روز زن و بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در این اداره‌ کل خبر داد و افزود: هدف ما شرکت در این مجالس آن است که بتوانیم آن الگوی بی‌نظیر و بی‌مانند حضرت زهرا(س) را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha