کوتاهی جامعه بین‌الملل درباره سرنوشت زندانیان سیاسی بحرین
کد خبر: 4116403
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
جمعیت الوفاق بحرین هشدار داد

کوتاهی جامعه بین‌الملل درباره سرنوشت زندانیان سیاسی بحرین

جمعیت الوفاق بحرین تخلفات حقوق بشری علیه زندانیان سیاسی در این کشور را برشمرد و جامعه بین‌المللی را به دلیل سکوت در برابر آن شریک در جنایات آل خلیفه توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به اخبار حاکی از شکنجه و نقض حقوق بشر زندانیان سیاسی در مقطع اخیر در زندان‌های آل خلیفه تأکید کرد که آنچه بر سر زندانیان سیاسی در زندان‌های رژیم آل خلیفه می‌آید جرم است و جان آنها را تهدید می‌کند.

این انجمن تأکید کرد که صداهای ضبط شده از ده‌ها زندانی سیاسی در زندان‌های رژیم بحرین حاکی از شرایط سخت و بدی است که در آن به سر می‌برند.

وی تأکید کرد: آنچه زندانیان سیاسی در معرض آن قرار گرفته‌اند، جرم و تهدیدی برای جان این سیاستمدارانی است که در زندان‌های رژیم بحرین به سر می‌برند؛ در حالی که  برخورد تلافی‌جویانه با زندانیان در خصوص غذا، وضعیت بهداشت و سلامت و نیازهای اساسی آنها جایز نیست.

الوفاق بحرین گفت: محرومیت از آب، درمان، وسایل گرمایشی، دارو، دیدن آفتاب، ارتباط عادی با خانواده و سایر شرایط غیرانسانی جرم و تعرض سیستماتیک به جان زندانیان سیاسی است، زیرا این زندانیان به دلایل انسانی، حقوقی، سیاسی و مسائل مربوط به آزادی‌های عمومی بازداشت شدند.

این انجمن گفت: چشم‌پوشی نسبت به آنچه در بحرین می‌گذرد و نادیده گرفتن تمامی تخلفات و جنایات علیه حقوق بشر توسط همه کشورهای غربی و طرف‌های حامی رژیم آل خلیفه غیرقابل قبول و شراکت در این جرایم است و از همین رو بی‌تفاوتی برخی کشورها و طرف‌های بین‌المللی در مسائل حقوق بشری و آزادی‌ها جای سؤال دارد.

الوفاق همچنین تأکید کرد که مردم بحرین نظاره‌گر بسیج بین‌المللی برای همه مسائل مربوط به آزادی‌ها و حقوق بشر در برخی کشورها هستند، در حالی که جامعه بین‌المللی عمداً و آشکارا آنچه را که در بحرین اتفاق می‌افتد نادیده می‌گیرند.

این انجمن تصریح کرد که زندانیان سیاسی در بحرین بازداشت و شکنجه شدند و به سال‌های طولانی حبس محکوم شدند، ملیت آنها سلب شده و از نظر سیاسی و مدنی منزوی شدند، زیرا آنها خواستار دموکراسی، عدالت، آزادی و احترام به حقوق بشر بودند.

چند روز پیش، 678 زندانی سیاسی بحرین با انتشار پیامی تحت عنوان «فریاد مظلوم»، 678 و امضای طوماری بشردوستانه در محوطه زندان مرکزی جو خواستار فراهم شدن شرایط انسانی برای آنها در زندان شدند.

سازمان حقوق بشر آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر در بحرین حمله به 14 زندانی سیاسی در سلول انفرادی را محکوم کرد و نسبت به ادامه نقض حقوق بشر زندانیان سیاسی و معافیت از مجازات عوامل این جرایم هشدار داد.

انتهای پیام
captcha