۱۳۸ محکوم مالی یزدی از زندان آزاد شدند
کد خبر: 4116423
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

۱۳۸ محکوم مالی یزدی از زندان آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ محکوم مالی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

آزادی زندانیان غیر عمدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه؛ سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: به همت این نهاد و مشارکت خیران و نیکوکاران استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ محکوم مالی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی؛  مبلغ بدهی این زندانیان آزاد شده را ۱۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومان مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۴ میلیارد به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۳۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از بین زندانیان آزاد شده، تعداد ۹۲ مددجو مربوط به محکومان مالی، تعداد ۳۱ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۴ مددجو محکوم نفقه و یک محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند.  

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با تقدیر از زحمات بی‌وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد بیان کرد: ۲۳ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین توسط مددکاران این ستاد و ۱۱۵ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۷ مددجو زن و ۱۲۱ مددجو آقا بودند.

وی گفت: ۱۲ مددجو با اجرای پویش همدلی با شعار «زندان جای مادران نیست» که به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در استان اجرا شد، از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که برای آزادی این محکومان از سوی ستاد دیه کشور و بسیاری از نیکوکاران که هزینه‌ مراسم‌های ترحیم اعم از خاکسپاری، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد خانواده خود را به امر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داده بودند، مبالغی به ستاد دیه استان یزد اهدا شد.

انتهای پیام
captcha