پنجمین کاروان قرآنی انقلاب تشکیل شد
کد خبر: 4116784
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
حجت‌الاسلام تقی‌زاده:

پنجمین کاروان قرآنی انقلاب تشکیل شد

رئیس کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به جزئیات برنامه‌های قرآنی این ستاد در دهه فجر، از برگزاری قریب به پنج هزار محفل قرآنی و چهار هزار کرسی تلاوت در این ایام و راه‌اندازی پنجمین کاروان قرآنی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد بزرگداشت چهل‌وچهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی، پیرامون تشریح برنامه‌های این کمیته در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، امروز سه‌شنبه، چهارم بهمن‌ماه در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ابتدای این نشست ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی با زمینه‌سازی از مفاهیم قرآنی شکل گرفت، اظهار کرد: جامعه قرآنی وظیفه خود را در پاسداشت انقلاب اسلامی به خوبی می‌داند، چراکه انقلاب اسلامی با رجو‌ع به قرآن و تمسک به آن شکل گرفت و قدرت یافت. با توجه به این جایگاه و اهمیت قرآن در شکل‌گیری انقلاب اسلامی جامعه قرآنی کشور نیز تلاش می‌کند تا برای این ایام و جشن‌های دهه فجر برنامه‌هایی مناسبی را برگزار کند.

وی با اشاره به برنامه‌های ملی کارگروه قرآنی گفت: اولین برنامه ما در سطح ملی «چله قرآنی انقلاب اسلامی» خواهد بود. این برنامه از شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز و تا جشن ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت. براساس این برنامه برگزاری محفل انس با قرآن و شهدا در حسینیه بیت الزهرا(س) کرمان، برپایی محفل انس با قرآن و شهدا در حرم مطهر امام رضا(ع)، برپایی محفل انس با قرآن و شهدا در کشور‌های محور مقاومت، اعزام کاروان قرآنی شهید سلیمانی به استان‌های کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان، پویش سراسرس قرائت سوره مبارکه صف، ختم قرآن هدیه به روح شهید سلیمانی، پویش ملی هزاران ختم قرآن هدیه به روح شهید سلیمانی، همایش سوره‌های سرخ، شهدای قرآنی، یاران سلیمانی و... اتفاق افتاد که برخی از آن‌ها انجام و برخی دیگر در حال طی شدن است.

رئیس کمیته قرآن و نهج‌البلاغه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه برنامه دوم این کمیته فردا در تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در مرقد مطهر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این مراسم ضمن برپایی محفل انس با قرآن کریم، میثاق‌نامه جامعه قرآنی با امام راحل نیز قرائت خواهد شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به راه‌اندازی کاروان قرآنی انقلاب اشاره و اظهار کرد: برنامه دیگر ما کاروان قرآنی انقلاب است که برای سال پنجم در این ایام برقرار می‌شود. امسال نیز این برنامه در شهر‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی برگزار خواهد شد که شبکه قرآن نیز پوشش زنده از این مراسم‌ها دارد. همچنین این برنامه در مناطق اهل سنت نیز برپا می‌شود.

تقی‌زاده افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این کمیته برپایی نمایشگاهی با عنوان «قرآن، امام و امت اسلامی» است که در قالب ۴۲ اثر در استان‌ها برپا خواهد شد، این نمایشگاه حوادث ۴۴ سال از انقلاب را از زاویه قرآنی به همراه توضیح مختصری از آن رویداد را بیان می‌کند. همچنین محتوای هر تابلو به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده است. همچنین اعزام قاریان و گروه‌های تواشیح به مراسم‌ مختلف دهه فجر در داخل و‌ خارج از کشور از دیگر برنامه‌های این کمیته است که طی روز‌های ۱۲ و ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم به برنامه‌های استانی کارگروه قرآنی اشاره و تصریح کرد: در سطح استانی هم برنامه‌هایی داریم که به همین منظور کمیته مرکزی قرآنی را در تهران شکل دادیم و برنامه‌ها را جهت برگزاری هرچه با شکوه‌تر برنامه‌های چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم. این کمیته‌ها متشکل از تمام نهاد‌های قرآنی است که محافل و مجالس قرآنی متناسب با این ایام برگزار خواهند کرد.

وی گفت: از جمله برنامه‌های این کمیته برگزاری نزدیک به پنج هزار محفل قرآنی و  چهار هزار کرسی تلاوت، مسابقات قرآنی، رزمایش مومنانه، حفظ سوره فجر، غبارروبی مزار شهدا و دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدا، برگزاری پویش ختم قرآن کریم، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی، اجرای ویژه برنامه‌ای برای بانوان قرآنی با مشارکت هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان‌ها و فضاسازی و نصب پرچم ایران توسط موسسات و تشکل‌های قرآنی و همچنین نهاد‌های قرآنی بنا بر تاکید مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایکنا، تقی‌زاده در مورد ویژه‌برنامه‌های بخش نهج‌البلاغه این کمیته هم گفت: در این مورد با بنیاد نهج‌البلاغه هماهنگی‌هایی انجام شده که هنوز نهایی نشده و بعد از نهایی شدن برنامه‌ها توسط این کمیته در اولین فرصت رسانه‌ای می‌شود.

وی در خصوص دستگاه‌ها و نهادهای همکار در برپایی کاروان قرآنی انقلاب هم گفت: همه دستگاه‌های قرآنی به نوعی در این طرح مشارکت داشتند که ازجمله آنها می‌توان به شورای عالی قرآن شهرداری تهران، شبکه قرآن و معارف سیما، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان دارالقرآن و عترت بسیج، اداره قرآن فراجا و... اشاره کرد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۰۸:۵۶
0
0
کاروانهای قبلی به همت رادیو قرآن و مجاهدت بدون چشمداشت شخص استاد حاج احمد ابوالقاسمی برگزار شد . 8000 کیلومتر طی مسیر اتوبوس در سال اول و بازدید از مناطق سنی نشین و نیز مستضعف روستایی از بخشهای سالهای قبل بود و تقریبا سازمان دارالقرآن هیچ نقشی در آن نداشت . دوستان طوری سخن نگویند که شائبه مصادره کردن عنوان کاروان قرآنی انقلاب به نفع سازمان دارالقرآن ایجاد شود
captcha