ملت‌های اسلامی هزینه توهین به مقدسات را برای دولت‌های غربی بالا ببرند
کد خبر: 4117252
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
حجت‌الاسلام پژمانفر:

ملت‌های اسلامی هزینه توهین به مقدسات را برای دولت‌های غربی بالا ببرند

رئیس فراکسیون قرآن مجلس به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر «دوران بزن دررو گذشته است» اشاره کرد و گفت: این تعبیر تنها در خصوص پاسخ نظامی و سیاسی به دشمنان نیست، بلکه در سطحی بالاتر باید نسبت به هتاکی‌ به مقدسات یک پاسخ فوری و  قاطع از سوی جوامع اسلامی داده شود تا دیگر به مخیله مقامات غربی خطور نکند که بدون پرداخت هزینه خاصی می‌توانند به نام آزادی بیان از خطوط قرمز مسلمانان عبور کنند.                     

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص هتک حرمت اخیر به قرآن در سوئد با محکومیت اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی در غرب گفت: این نوع توهین‌ها در سال‌های اخیر بارها و بارها و زیر سایه حمایت دولت‌های غربی تحت پوشش دروغین آزادی بیان انجام شده است.

وی افزود: اتفاق اخیر نیز در مقابل سفارت یک کشور مسلمان و با ایجاد امنیت برای فرد هتاک از سوی پلیس رخ داده که این شواهد دلالت بر سازماندهی شده بودن این جسارت‌ها به مقدسات اسلامی در کشورهای غربی دارد.

نگرانی غرب از افزایش گرایش به اسلام 

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با اشاره به گسترش اسلام‌هراسی، قرآن‌سوزی و توهین به پیامبر(ص) در غرب طی یکی دو دهه اخیر گفت: به نظر می‌رسد افزایش گرایش به دین اسلام در میان اروپایی‌ها و بالا رفتن جمعیت مسلمانان در غرب، دشمنان اسلام را دچار نگرانی کرده و آنها را وادار ساخته دست به چنین اقدامات نابخردانه و کینه‌توزانه‌ای بزنند تا به خیال خود با خسته کردن مسلمانان از نشان دادن واکنش به این اقدامات، نوعی حساسیت‌زدایی در خصوص توهین به مقدسات را در جوامع اسلامی ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس این توهین‌ها را نشانه استانداردهای دوگانه حقوق بشری در غرب دانست و گفت: در حالی که در غرب اجازه نمی‌دهند حتی در حد تحقیق و بررسی کسی مخالف هولوکاست صحبت کند اما توهین به اعتقادات یک میلیارد مسلمان و جریحه‌دار کردن احساسات پاک امت اسلامی به اسم آزادی بیان لگدمال می‌شود در حالی که اتفاقا اهانت به ارزش‌های مورد قبول یک جمعیت گسترده مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

لزوم واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی 

وی از دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست تا واکنش قاطعی به این اقدامات نشان داده و با فراخواندن  سفیر کشور سوئد، غربی‌ها را متوجه تبعات اینگونه اهانت‌ها و هتاکی‌ها بنماید.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن سران برخی کشورهای عربی و اسلامی گفت: کشورهایی که به دنبال عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند بدانند وقتی آغوش خود را برای دشمن شماره یک جهان اسلام باز می‌کنید شریک جرم هتاکانی هستید که اغلب آنها با حمایت صهیونیست‌ها دست به چنین جسارت‌ها و گستاخی‌هایی علیه مقدسات اسلامی می‌زنند.

امید بیشتر به ملت‌های اسلامی 

حجت‌الاسلام پژمانفر ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل یک جلسه فوق‌العاده از سوی سازمان همکاری اسلامی گفت: باید یک سری اقدامات منسجم و هماهنگ از سوی کشورهای اسلامی علیه این هتاکی‌ها در دستور کار قرار گیرد. هر چند امید ما در این رابطه بیشتر از دولت‌های اسلامی به ملت‌های اسلامی تا با تشکیل پویش‌ها و انجام اعتراضات گسترده و اقدامات عملی مانند تحریم خرید کالاهای سوئدی و هر کشوری که به این نژادپرستان و اسلام‌ستیزان اجازه توهین می‌دهد، نشان دهند که توهین به مقدسات خط قرمز امت اسلامی است و اروپایی‌ها باید متوجه هزینه بالای دادن مجوز به این اهانت‌ها شوند.

وی در پایان با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «دوران بزن دررو گذشته است»، گفت: این تعبیر تنها در خصوص پاسخ نظامی و سیاسی نیست بلکه اتفاقا در سطحی بالاتر باید نسبت به این نوع هتاکی‌ها یک پاسخ فوری و  قاطع از سوی جوامع اسلامی داده شود تا دیگر به مخیله مقامات غربی این مسئله خطور نکند که به راحتی و بدون دادن هزینه خاصی می‌توانند به نام آزادی بیان از خطوط قرمز مسلمانان عبور کنند.

انتهای پیام
captcha