انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن برای خانه‌دار کردن مددجویان میاندوآب
کد خبر: 4117330
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن برای خانه‌دار کردن مددجویان میاندوآب

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب به انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن برای رفع مشکل مسکن مددجویان این شهرستان اشاره کرد و گفت: به واسطه تسهیلات بانکی و پرداخت‌های بلاعوض درصدد هستیم تعدادی از مددجویان را خانه‌دار کنیم.

انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن برای خانه‌دار کردن مددجویان میاندوآبسرمست چوپان‌نژاد، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، گفت: دراین‌راستا 36 واحد مسکونی در مناطق روستایی احداث شده و در اختیار خانواده‌ها قرار داده‌ایم، کمک هزینه برای انشعاب گاز 55 مورد، تعمیر جزیی و کلی منزل 120 مورد، احداث سرویس بهداشتی 31 مورد پرداخت کرده‌ایم که در مجموع 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در حوزه مسکن اعتبار صرف شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه 40 پرونده برای معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات مسکن آماده هستند، ادامه داد: 15 پرونده دیگر در حال تکمیل شدن است تا برای طی مراحل اقدام کنند.

چوپان‌نژاد به پرداخت 200میلیون تومان وام و 30 میلیون تومان بلاعوض توسط بنیاد مسکن، پرداخت 60 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) به مددجویان اشاره کرد و گفت: همچنین برای رفع مشکل خانواده‌هایی که وضعیت مسکن‌شان به معنای واقعی نامناسب باشد، از ظرفیت خیرین استفاده می‌کنیم تا یک واحد مسکونی مناسب ساخته و در اختیارشان گذاشته شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب با بیان اینکه تحقق 50 درصد اشتغال کشور در اختیار این مجموعه گذاشته شده است، گفت: بنابراین امسال باید برای هزار و 535 نفر شغل ایجاد کنیم، خوشبختانه با مشارکت بانک‌های عامل توانسته‌ایم، اقدامات موثری انجام دهیم، تاکنون هزار و 366 نفر را برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.

وی سقف تسهیلات اشتغال را 100 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بازپرداخت آن7 ساله است، همه افراد فعال در صنوف مختلف می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند، چنانچه از مهارت و فضای کار برخوردار باشند، می‌توانند از این خدمت بهره‌‌مند شوند.

چوپان‌نژاد ضمن قدردانی از مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان، خاطرنشان کرد: این امکان فراهم شده است، به اقشار آسیب‌پذیر و دهک پنج به پایین تسهیلات پرداخت شود.

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب به برپایی دوره‌های آموزشی ویژه مددجویان اشاره کرد و بیان داشت: امسال 210 نفر در دوره‌های پایدارسازی روستایی، 100 نفر مقدمات کسب و کار و ... شرکت کرده‌اند، به 430 نفر آموزش‌های مختلفی داده شده است تا وام‌هایی که دریافت کرده‌اند، به شغل سپس درآمد تبدیل کنند.

وی گفت: 80 میلیارد و 210 میلیون تومان برای اشتغال‌زایی در کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب تخصیص یافته بود که توانسته‌ایم تاکنون 66 میلیارد و 330 میلیون تومان را جذب کنیم.

انتهای پیام
captcha