روش‌های نوین برای تبلیغ فرهنگ نماز به‌کار گرفته شود
کد خبر: 4117745
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
رئیس ستاد اقامه نماز البرز:

روش‌های نوین برای تبلیغ فرهنگ نماز به‌کار گرفته شود

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی گفت: روش‌های تبلیغی نماز باید به تناسب پیشرفت‌های دنیای امروز در جامعه تغییر کند و ائمه جماعت باید از روش‌های نوین ارتباطی در این راستا بهره ببرند.

حجت الاسلام ابوالفضل مرادی رئیس ستاد اقامه نماز البرز

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز به اهمیت فریضه نماز در قرآن کریم و روایات اشاره کرد و گفت: بیشترین آیاتی که قرآن در خصوص فروع دین اشاره دارد مربوط به فریضه مهم نماز است.

وی با اشاره به اینکه دو کتاب بزرگ عالم تشیع وسائل‌الشیعه و مستدرک‌الرسائل مشتمل بر 59 هزار حدیث است که 19 هزار حدیث آن مربوط به اهمیت فریضه نماز و مقدمات آن است، افزود: یکی از درس‌های بزرگ نهضت عاشورا توجه به فریضه نماز حتی در میدان جنگ است و حضرت امام حسین(ع) در ظهر عاشورا فریضه مهم نماز ظهر را ترک نکرد و نماز را به جماعت با حضور اصحاب و یاران وفادارش اقامه کرد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه ائمه جماعت نقش مهمی در ترغیب یا دور کردن مردم از مساجد و اقامه نماز در این مراکز مقدس دارند، گفت: توجه به خوشرویی، سیمای ظاهری، کلام تأثیرگذار، بیان احکام دینی و ارتباط مستمر ائمه جماعت با مردم، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی با تأکید بر ضرورت تغییر روش‌های تبلیغ فریضه نماز افزود: روش‌های تبلیغی نماز نیز به تناسب پیشرفت‌های دنیای امروز باید در جامعه تغییر کند و ائمه جماعت باید از روش‌های نوین ارتباطی در این راستا بهره ببرند. باید به سمتی برویم که جوانان را به فریضه نماز جذب کنیم و توجه داشته باشیم که راه‌های ترغیب جوانان متناسب با اقتضای سن آنها باشد.

وی در پایان از برگزاری دوره شیوه‌های دعوت به نماز ویژه ائمه جماعت مساجد استان خبر داد و گفت: ائمه جماعت در این دوره با اهمیت، آثار، اسرار نماز و شیوه‌های دعوت به نماز آشنا شدند تا با آگاهی بیشتری برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه گام بردارند.

انتهای پیام
captcha