تعامل با نمایندگان مجلس، یک اصل مدیریتی است
کد خبر: 4117812
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
وزیر علوم:

تعامل با نمایندگان مجلس، یک اصل مدیریتی است

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند و تعامل با آنها یک اصل مدیریتی و در راستای تکریم مردم است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، بیست و دومین نشست شورای معاونان حقوقی و امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد.

محمدعلی زلفی گل در این نشست گفت: وزارت علوم در دوره جدید، تعامل با نمایندگان مجلس را در دستور داشته است و به طور منظم و هر هفته جلسات دیدار با نمایندگان را برگزار می‌کند.

وی خطاب به معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها گفت: درخواست‌های مکتوب نمایندگان در خصوص مسائل کلان و مسائل حوزه انتخابیه به سرعت پیگیری شود و گردش کار نیز به اطلاع نمایندگان برسد.

وزیر علوم صداقت را اصل اساسی در ارتباط با نمایندگان دانست و گفت: اگر کاستی‌ها و نواقص را به اطلاع نمایندگان برسانیم حتماً برای رفع آن همراه ما خواهند بود.

زلفی‌گل اظهار کرد: مدیران باید در وزارتخانه‌ها در خصوص درخواست‌های نمایندگان در رابطه با مسائل حوزه انتخابیه، بازدید و گزارش میدانی ارائه کنند و آخرین وضعیت را به اطلاع نمایندگان برسانند.

وزیر علوم تاکید کرد: همراهی با نمایندگان مجلس به روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تاکید شده است. بنده اعتقاد دارم که استفاده از ظرفیت نمایندگان به پیشبرد آموزش عالی در استان‌ها کمک شایانی می‌کند.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و ما می توانیم از این ظرفیت برای تصویب قوانین استفاده کنیم. پس برقراری ارتباط موثر با نمایندگان یک هنر است که معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها باید این هنر را به درستی انجام دهند.

وی افزود: فشار بر روی نمایندگان مجلس زیاد است و ممکن است در وزارتخانه‌ها تند برخورد کنند اما ما باید خودمان را جای آنها بگذاریم و خواسته‌هایشان را با صبر و حلم گوش کنیم. وقتی بحث استیضاح وزرا پیش می‌آید باید کل دولت را ببینم و همه با تمام توان برای رایزنی با نمایندگان به کمک دولت بیاییم تا اینگونه هم وقت وزرا صرف رفت و آمدها نشود تا بتوانند به کارهای مهم‌تر و کلیدی‌تر بپردازند.

انتهای پیام
captcha