درخشش تولیدات دفتر تخصصی سینمای اصفهان در جشنواره ایساتیس
کد خبر: 4117830
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

درخشش تولیدات دفتر تخصصی سینمای اصفهان در جشنواره ایساتیس

«کرم چاله»، «زنان لجمن» و «خانه دورافتاده»، سه فیلم تولیدی و مورد حمایت دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، در شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد حائز رتبه‌های برتر شدند.

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد

به گزارش ایکنا، به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، سعید محمدی‌پناه، مدیر دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های دفتر تخصصی سینما، حمایت از تولید و ساخت فیلم‌های بلند و کوتاه است، زیرا معتقدیم که این دفتر می‌تواند در تولیدات و تقویت سینمای اصفهان و معرفی ظرفیت‌های فیلم‌سازی این شهر نقش مؤثری ایفا کند.

وی افزود: حمایت برای ساخت و تولید فیلم از سوی دفتر تخصصی سینما به این صورت است که فیلم‌نامه در یک شورای تخصصی که متشکل از صاحب‌نظران حوزه سینما و پویانمایی است، بررسی می‌شود و پس از اینکه در شورا مشخص شد این فیلم استاندارهای لازم و تخصصی برای ساخت را دارد، اقدامات لازم برای حمایت از ساخت فیلم انجام می‌شود.

مدیر دفتر تخصصی سینما گفت: یکی از فیلم‌هایی که از سوی این دفتر مورد حمایت قرار گرفت، «کرم چاله» از سیداحسان طالقانی بود که خوشبختانه توانست عنوان بهترین فیلم را در شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای ایساتیس در یزد از آن خود کند.

وی ادامه داد: فیلم «زنان لجمن» اثر زیور حجتی و «خانه دورافتاده» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر رستمی نیز از جمله آثار تولید شده در دفتر تخصصی سینماست که «خانه دورافتاده» در جشنواره منطقه‌ای ایساتیس به‌عنوان بهترین فیلم‌نامه اقتباسی و فیلم «زنان لجمن» به‌عنوان بهترین کارگردانی فیلم داستانی شناخته شد.

یادآور می‌شود، آیین اختتامیه شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد شب گذشته، هفتم بهمن‌ماه به کار خود پایان داد و علاوه بر فیلم‌های ذکر شده، آثار سینمایی و پویانمایی زیر از استان اصفهان حائز رتبه‌های برتر این جشنواره شدند:

بخش بهترین فیلم‌برداری
علی حسین‌زاده، برنده لوح افتخار و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای فیلم‌های داستانی «آبا» و «انسان» از اصفهان

بخش بهترین فیلم پویانمایی
حسن دهقان‌دوست، برنده تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای فیلم «همه دیوارها کوتاه‌اند» از اصفهان

بخش عکس
مجید حجتی، برنده تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال به‌عنوان نفر اول برای عکس «یکی برای همه، همه برای یکی» از اصفهان
حسن دهقان‌دوست، برنده لوح افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال به‌عنوان نفر سوم برای عکس «زیر پوست شهر» از اصفهان

انتهای پیام
captcha