استقبال خانواده‌های مالزیایی از مدارس قرآنی
کد خبر: 4117839
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
معلم مدرسه قرآنی بیان کرد؛

استقبال خانواده‌های مالزیایی از مدارس قرآنی

معلم یک مدرسه قرآنی در مالزی، استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان این کشور از مدارس قرآنی را بسیار خوب توصیف کرد.

جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو از ۳۰ دی در مرکز چاپ و نشر قرآن پوتراجایا در مالزی آغاز شده است و عموم مردم می‌توانند تا ۹ بهمن‌ماه در روزهای هفته بین ساعت ۹ تا ۱۸ و در روزهای آخر هفته بین ساعت ۹ تا ۲۱ از این رویداد بازدید کنند.

برپایی نمایشگاه آثار باستانی مربوط به پیامبر(ص) و صحابه، نمایشگاه پرده‌ کعبه، نمایشگاه محصولات بنیاد رستو و نمایشگاه بزرگ‌ترین کتاب سیره در جهان از جمله برنامه‌های این جشنواره است. همچنین بخشی از جشنواره به حراج آثار هنری، بازار محصولات حلال، جشنواره پویانمایی و فعالیت‌های مخصوص کودکان مانند رنگ‌‎آمیزی اختصاص یافته است.

رایزنی فرهنگی ایران در مالزی به نمایندگی از ایران در این رویداد قرآنی حضور دارد و گروهی از هنرمندان ایرانی با هماهنگی رایزنی، به معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در آن پرداخته‌اند.

در حاشیه این نمایشگاه، معلم یک مدرسه قرآنی در مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا گفت: من نور عادله بنت یحیی، معلم مدرسه قرآنی هستم. یازده سال است که به تدریس اشتغال دارم. این مدرسه قرآنی که در ایالت ترنگانو واقع است، بیش از 50 سال است که فعال است.

ایالت ترنگانو معروف به دارالایمان، ایالتی در کشور مالزی است که در ساحل شرقی شبه جزیرهٔ مالایا واقع است و از معدود ایالاتی است که توسط حزب اسلامی مالزی، اداره می‌شود.

وی افزود: ما در این مدرسه همه دروس و آموزش قرآنی را تدریس می‌کنیم. در حال حاضر 82 دانش‌آموز و 10 معلم در این مدرسه داریم و تنها در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنیم.

بنت یحیی درباره استقبال خانواده‌ها از آموزش‌های قرآنی گفت: خانواده‌ها از این مدارس بسیار حمایت می‌کنند زیرا درس قرآن در مدارس بسیار مورد توجه و تأکید خانواده‌هاست.  

وی درباره مشارکت شاگردان این مدرسه در مسابقات قرآنی گفت: شاگردان این مدرسه توانسته‌اند رتبه سوم در رشته اذان و رتبه اول در رشته قرآن را در منطقه خود کسب کنند.

این معلم قرآن درباره نمایشگاه قرآن مالزی گفت: دیدن چنین نمایشگاه‌هایی برای بچه‌ها تجربه خوبی خواهد بود آنها فعالیت‌های قرآنی را تجربه می‌کنند؛ با نسخه‌های متعدد قرآن آشنا می‌شوند و می‌توانند تجربه و مشاهدات خود را با والدینشان در میان بگذارند. آنها حتی می‌توانند در صورتی که نتوانند به نمایشگاه بیایند درباره چیزهای جالب این نمایشگاه در گوگل جستجو کنند و چیزهای تازه‌ای یاد بگیرند.

وی در پایان گفت: از این نمایشگاه بسیار لذت بردم و به نظرم جالب‌ترین بخش آن چاپخانه قرآن بوده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha