کمیته امداد اردبیل به 43 هزار خانوار خدمات ارائه می‌دهد
کد خبر: 4118285
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

کمیته امداد اردبیل به 43 هزار خانوار خدمات ارائه می‌دهد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد استان اردبیل ارائه خدمات به 43 هزار خانوار اردبیلی را در دستور کار قرار داده که شامل 7.5 درصد از کل جمعیت استان می‌شود.

علیرضا حسین نژاد مدیرکل کمیته امداد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، نهم بهمن‌ماه در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد استان اردبیل ارائه خدمات به 43 هزار خانوار اردبیلی را در دستور کار قرار داده که شامل 7.5 درصد از کل جمعیت استان می‌شود و با توجه به اینکه تحت پوشش قرار دادن نیازمندان جزو اولویت‌های اساسی و مهم است بنابراین باید در این زمینه اقدامات اساسی به عمل آید.

وی بیان کرد: بالا بودن درصد جمعیت تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل شایسته و قابل قبول نبوده و باید در این زمینه نسبت به توانمندی‌های موجود این افراد اقدامات اساسی انجام یابد تا بتوانیم برنامه‌های ترسیم شده خانواده‌ها را از هر گونه وابستگی به مجموعه کمیته امداد دور کنیم.

مدیرکل اداره کمیته امداد استان اردبیل خاطر نشان کرد: عوامل تولید فقر در جامعه نشات گرفته از کارکردهای معکوس اجتماعی است که به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری بوده و در این زمینه درصدد هستیم تا با حمایت حقوقی از خانواده‌ها نسبت به ارائه خدمات اقدامات لازم را انجام داده و نسبت به حمایت‌های حقوقی از خانواده‌ها تمهیدات لازم را به کارگیریم.

حسین‌نژاد بیان کرد: معاضدت قضایی رایگان برای 150 پرونده مددجویی در استان ارائه شده و ارائه خدمات به خانواده‌های زندانیان که در حدود 500 نفر هستند انجام می‌یابد تا حمایت‌های لازم در این زمینه محقق شده و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل جرائم متعدد در بند قرار دارند، گفت: مجموعه‌های حمایتی باید از هرگونه موازی کاری پرهیز نموده و درصدد تقویت هوش اقتصادی خانواده‌ها باشند تا با ورود آنان به چرخه اقتصادی و تولید اشتغال مولد، علاوه بر کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید در چرخه اشتغال کشور نیز نقش مهمی را ایفا کنند.

انتهای پیام
captcha