تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص برای صداوسیما از بین طلاب
کد خبر: 4118402
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
رئیس دانشکده صدا و سیمای قم خبر داد:

تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص برای صداوسیما از بین طلاب

کمال اکبری، رئیس دانشکده صدا و سیمای قم ضمن اعلام خبر آغاز پذیرش طلبه برای سال تحصیلی جدید تاکید کرد: برای افزایش پذیرش ظرفیت منتظر مجوز وزارت علوم هستیم تا توسعه کمی و رشته‌ای صورت بگیرد.

کمال اکبریبه گزارش خبرنگار ایکنا، کمال اکبری، رئیس دانشکده صدا و سیمای قم، 10 بهمن ماه در نشستی خبری گفت: دانشکده صدا و سیما با هدف پذیرش نیروی متخصص و متعهد در حوزه دین و رسانه برای پوشش‌دادن به نیازهای منابع انسانی صدا و سیما و فراهم‌آوردن زمینه برای تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کشور از بین طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه در قم از سال 1376 آغاز به کار کرده است و در حال حاضر در چهار رشته علوم ارتباطات اجتماعی، دین و رسانه، تولید سیما و ادبیات نمایشی دانشجو می‌پذیرد. مهمترین هدف مدنظر ما این است که بتوانیم بهترین افراد را برای فعالیت رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف جذب کنیم. 

رئیس دانشکده صدا و سیمای قم بیان کرد: رسانه‌ها مهمترین ابزار پیش‌برنده اهداف و منافع جمعی ملت‌ها به شمار می‌روند و در نظام اسلامی هم که برپایه ارزش‌های اسلامی بنا شده ترویج ارزش‌ها از جایگاه والایی برخوردار است و مهمترین عامل هم وجود نیروی انسانی متعهد و متخصص است. صدا و سیما از طریق دانشکده دین و رسانه این هدف را دنبال می‌کند و امیدوارم بتوانیم گام مؤثری را در تحقق اهداف انقلاب برداریم. 

وی افزود: یکی از مهمترین ابزارهایی که می‌تواند نسل جدید را با اهداف انقلاب آشنا کرده و به پیش ببرد رسانه‌ها است؛ رسانه‌ها مهمترین نقش را در این زمینه دارند و یکی از دستاوردهای خود انقلاب هم نگاه عمیق به رسانه و تربیت نیرو در این عرصه بوده است.

اکبری بیان کرد: با گذشته دو دهه و نیم از فعالیت این دانشکده هم اکنون بیش از دوهزار و 500 فارغ‌التحصیل را در رشته‌های مختلف تربیت کرده‌ایم و افراد مستعد و علاقه‌مند جذب صدا و سیما و رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی و هنری کشور شده‌اند.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید هم بنا داریم از بین طلاب واجد شرایط طلبه جذب کنیم و این کار از طریق آزمون اختصاصی انجام خواهد شد. ویژگی آزمون هم این است که رقابت در جامعه هدف تعریف و دنبال می‌شود. همچنین یکسری شرایط عمومی و اختصاصی برای ورود به این دانشکده وجود دارد که داشتن مدرک سطح دو از حوزه علمیه یا مؤسسات آموزش عالی حوزوی یا کارشناسی مورد تایید حوزه علمیه مانند جامعه الزهرا و سفیران هدایت و مؤسسه امام خمینی و ... را داشته باشند.

30 بهمن؛ آخرین فرصت ثبت نام

اکبری تصریح کرد: طلابی که جذب این دانشکده شوند تعهد می‌دهند بعد از فراغت از تحصیل در شبکه‌های مختلف صدا و سیما و فعالیت‌های مختلف فعالیت کنند و مزایایی هم برای آنان در نظر گرفته شده است؛ فعالیت مؤثر در یک نظام رسانه‌های بزرگ یعنی رسانه ملی بزرگترین فرصت برای این طلاب است.

اکبری بیان کرد: دوره تحصیل رایگان است و کمک هزینه تحصیلی پرداخت خواهد شد و جذب شبکه‌های مختلف صدا و سیما خواهند شد. ثبت نام برای ورود طلاب به این دانشکده آغاز شده و علاقه‌مندان تا 30 بهمن فرصت دارند ثبت نام کنند و تلاش ما بر این است که دوره‌ تمهیدی هم برای کسانی که ثبت نام می‌کنند برگزار کنیم تا با منابع و استادان آشنا شوند. 

روز برگزاری آزمون

وی با بیان اینکه آزمون ورودی صبح روز 22 اردیبهشت ماه 1402 در دانشکده برگزار خواهد شد، افزود: در  ابتدا آزمون کتبی به عمل آمده و پذیرفته‌شدگان از طریق مصاحبه تخصصی جذب خواهند شد. تلاش ما بر این است که افراد زیادی در آزمون حضور داشته باشند و حتی اگر در دانشکده و صدا و سیما هم جذب نشوند قطعا می‌توانند در فضای رسانه‌ای کشور مشغول کار شده و منشا خدمت به انقلاب باشند. 

اکبری اضافه کرد: افرادی داشتیم که در آزمون ما قبول نشدند ولی دوره‌های خارج از درسی برای آنان از جممله دوره مهارتی برگزار کردیم و باعث شده تا در چرخه رسانه‌ای کشور به ایفای نقش بپردازند زیرا یکی از رسالت‌های اصلی طلاب ارتباطات و تبلیغ است و آشنایی با این علوم و مهارت‌ها تاثیرگذاری آنان را افزایش می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فقط طلاب جذب می‌شوند، بیان کرد: دانشگاه صدا و سیما 5 دانشکده دارد که فقط یک دانشکده در قم فعالیت دارد و گاهی ما از غیرطلاب هم دانشجو گرفته‌ایم. 

وی افزود: در مورد فعالیت بین‌المللی هم در حال برنامه‌ریزی برای جذب طلاب غیرایرانی و افراد غیرطلبه غیرایرانی هستیم و این کار در حال انجام است. 

اکبری درباره چرایی پذیرش اندک طلبه با وجود اقبال فراوان آن‌ها با بیان اینکه ما دنبال جذب کیفی هستیم، تصریح کرد: البته برنامه‌هایی برای توسعه کمی و کیفی و توسعه رشته‌ها داریم ولی متاسفانه قانون وزارت علوم جذب دانشجو براساس تعداد اعضای هیئت علمی است و همین موضوع محدودیت‌هایی برای ما ایجاد کرده است. 

وی تاکید کرد: کشور ما نیازمند تربیت نیروهای متخصص و متعهد رسانه‌ای فارغ از صدا و سیما است و وزارت علوم باید با توجه به این موضوع اهتمام ویژه در صدور مجوز لازم برای افزایش پذیرش طلاب داشته باشد.

برخی شرایط پذیرش طلبه

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی سعدی، معاون آموزش و پژوهش دانشکده گفت: از چهار رشته‌ای که در آن طلبه پذیرش می‌شود، به جهت ذات رشته‌ها، رشته تولید سیما مخصوص برادران طلبه است و خواهران می‌توانند وارد سه رشته دیگر شوند. همچنین چون فلسفه وجودی دانشکده تامین نیرو برای سازمان صدا و سیما است، سن پذیرش برای آزمون 30 سال تا پایان شهریور 1402 تعیین شده است البته به معنای آن نیست که افراد بالای 30 سال نتوانند دانشجوی ما شوند ولی امکان استخدام نخواهند داشت. 

معاون آموزش دانشکده صدا و سیمای قم با بیان اینکه بسیاری از طلاب ما در مراکز رسانه‌ای و هنری به خصوص در قم و مخصوصا در عرصه فیلم مشغول فعالیت هستند، گفت: مدت زمان تحصیل در دانشکده هم منطبق بر قوانین وزارت علوم است و چهار ترم برای ارشد با احتساب پایان‌نامه در نظر گرفته شده است و کلاس‌ها دو روز در هفته چیده می‌شود تا طلاب بتوانند به دروس حوزه هم برسند زیرا طلبه‌بودن افراد برای ما اولویت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر معمولا بین 80 تا صد نفر در هر سال مشغول به تحصیل داریم، گفت: فعلا بنایی برای تمدید ثبت‌نام نداریم زیرا قرار است دوره‌ تمهیدی هم برگزار شود. همچنین فعلا فقط در مقطع کارشناسی ارشد طلبه می‌پذیریم ولی در صدد برگزاری دروه کارشناسی هم با مجوز وزارت علوم هستیم.

انتهای پیام
captcha