اروپا در حال ورود کورکورانه به عصر نفرت از مسلمانان است + فیلم
کد خبر: 4118602
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر در وبینار ایکنا:

اروپا در حال ورود کورکورانه به عصر نفرت از مسلمانان است + فیلم

مسعود شجره، با اشاره به اینکه اروپایی‌ها سوزاندن کتاب آیات شیطانی را مخالف آزادی بیان می‌دانستند، برخورد دوگانه غرب در موضوع قرآن‌سوزی و موارد مشابه را نشانه دورویی و استانداردهای دوگانه خواند و گفت: این سطح از نفاق بسیار خطرناک است، زیرا اروپا در حال ورود کورکورانه به عصر نفرت از مسلمانان است و مسلمانان را به شهروندان درجه دوم تبدیل می‌کند.

به گزارش ایکنا، به دنبال هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی در چند کشور اروپایی، وبینار بین‌المللی «بررسی راهبرد جاهلیت مدرن در مواجهه با عقلانیت رهایی‌بخش توحیدی» ساعت ۱۳ امروز،  ۱۲ بهمن، از سوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار شد.

مسعود شجره، رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر در لندن طی سخنرانی مجازی خود که با ارسال ویدئو به این وبینار ایراد شد، سوزاندن قرآن با توجیه آزادی بیان را نشانه دورویی و نفاق غربی‌ها دانست.


بیشتر بخوانید:

اروپا در حال ورود کورکورانه به عصر نفرت از مسلمانان است + فیلم

آیا قرآن‌سوزی در قانون اساسی سوئد مجازات دارد + فیلم

پنج راهکار مقابله با سیاست اسلام‌هراسی غرب + فیلم

اهانت به مقدسات؛ ظهور جاهلیت در عصر مدرن + فیلم

سوئد با حمایت از اسلام‌ستیزی به همزیستی ضربه می‌زند + فیلم


متن سخنرانی مسعود شجره به شرح زیر است:

برادران و خواهران عزیز! سلام علیکم

بسیار مفتخرم که از من خواسته شده در مورد موضوع  معیارهای دوگانه و دورویی غرب که خود را در قالب تظاهر به آزادی بیان و اقدام توهین‌آمیز سوزاندن و هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک و حمایت جامعه جهانی و دولت‌ها از چنین اقدامی نشان داده صحبت کنم. دولت‌ها وانمود می‌کنند که این امر مجاز است و این در واقع بخشی از فرهنگ آنها برای ترویج حقوق فردی و آزادی بیان است که باید تحت فرهنگ و اصول و قوانین غربی و اروپایی حفظ شود.

اول از همه، اجازه دهید خیلی واضح بگویم که این امر به آزادی عقیده و آزادی بیان ربطی ندارد. این اقدام گروهی از افرادی است که به اسلام‌هراسی معروف هستند و تحت مرامنامه احزاب خود مرتکب چنین اعمالی می‌شوند و وقتی به اقدامات آنها در گذشته نگاه می‌کنید می‌بینید که خود را مقید به حذف مسلمانان از جامعه اروپایی می‌دانند.

اعتقاد آنها این است که مسلمانان حق حضور در اروپا را ندارند و ملت‌های اروپایی باید اسلام و مسلمانان را از جوامع خود حذف کنند، پس این در واقع اقدامی اسلام‌هراسانه برای ایجاد تصویر شیطانی و دیگرسازی مسلمانان و استفاده به عنوان یکی از ابزارها با ادعای آزادی بیان است.  وقتی به تاریخ آنها نگاه می‌کنید، می‌بینید هدف واقعی آنها این است که می‌خواهند اروپای بدون اسلام و اروپای بدون مسلمانان ایجاد کنند و این بسیار واضح است.

آیا می‌توانید تصور کنید که بخواهند همین کار را برای ایجاد اروپای بدون یهودیان و جامعه یهودیان انجام دهند یا بخواهند اروپای بدون سیاه‌پوستان و جامعه سیاهپوست ایجاد کنند؟ استفاده از این ابزارها در دستیابی به آن اهداف مجاز نیست. این هدفی است که نیاز به مخالفت دولت‌ها و قدرت‌های غربی دارد و آنها هم می‌دانند.

ببینید چرا وقتی سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را منتشر کرد زمانی که مسلمانان این کتاب را می‌سوزاندند، کشورها و روشنفکران اروپایی یکصدا با هم می‌گفتند که در اروپا سوزاندن کتاب، شبیه کاری است که نازی‌ها در سوزاندن کتابخانه‌ها انجام می‌دادند که تأثیر زیادی بر وضعیت روانی اروپایی‌ها داشته است. پس سوزاندن آیات شیطانی مخالف آزادی بیان بود و اکنون سوزاندن قرآن نشانه آزادی عقیده و آزادی بیان است! این سطح از نفاق، این سطح از شیطان‌سازی، این سطح از دیگرسازی بسیار خطرناک است، زیرا اروپا در حال ورود کورکورانه به عصر نفرت از مسلمانان است و مسلمانان را به شهروندان درجه دوم تبدیل می‌کند و حمایت‌ها از جامعه مسلمان سلب می‌شود.

این سطح از شیطان‌سازی همیشه منجر به نسل‌کشی یا پاک‌سازی قومی شده است. آنچه در آلمان نازی اتفاق افتاد، آنچه در بوسنی اتفاق افتاد یا آنچه در میانمار می‌گذرد نمونه‌ای از این رفتارهاست. این اهریمن‌سازی، این دیگرسازی همیشه مبنایی بوده است برای هر نسل‌کشی و هر پاک‌سازی قومی که نیاز به توجیه داشته باشد و سطحی از نفرت را ترویج می‌کند که مثلاً در بوسنی همسایگان به همسایگان تجاوز می‌کردند و کودکانشان را می‌کشتند در میانمار نوزادان را در پیش چشم والدینشان زنده در آتش می انداختند. چه نوع افراد وحشی چنین کاری را انجام می‌دهند؟ اگر شما یک جامعه را شیطانی جلوه دهید نشان دهید که آنها بخشی از شما نیستند و خارج از انسانیت هستند، این نوع عمل تبدیل به هنجار می‌شود. پس واقعاً نیاز به یادآوری نفاق قدرت‌ها داریم، باید به آنها یادآوری کنیم که دلیل اینکه آنها در مورد این موضوع دست به هر کاری می‌زنند این است که در روان آنها این شیطان‌سازی نهادینه شده است.

بنابراین شما با مسلمانان به‌گونه‌ای رفتار می‌کنید که با اقلیت‌های دیگر که با آنها تفاوت دارید، چه جامعه یهودی، چه جامعه سیاهپوستان، چه جامعه هندو اینگونه رفتار نمی‌کنید. این نوع رفتارهای بد و دیگری‌سازی و شیطان‌سازی در حال حاضر بخشی از روان اروپایی و غربی شده است و ما باید قبل از اینکه وضعیت بدتر شود و قبل از اینکه نسل‌کشی اتفاق بیفتد آن را به چالش بکشیم.

از اینکه این فرصت را به من دادید بسیار سپاسگزارم. برای شما سمینار بسیار خوبی آرزو می‌کنم.

گفتنی است، وبینار بین‌المللی «بررسی راهبرد جاهلیت مدرن در مواجهه با عقلانیت رهایی‌بخش توحیدی» با حضور سهراب انبارکی؛ رئیس بسیج حقوقدانان کشور و سخنرانی مجازی مسعود شجره؛ رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن، یوسف قاروط؛ نماینده مجلس اعلای شیعیان لبنان در سوئد، محسن پاک‌آیین، دیپلمات پیشین کشورمان، حاخام یوسف حمامی لاله‌زار؛ رهبر دینی کلیمیان ایران و حجت‌الاسلام شبر الموسوی، رئیس بخش آزادی‌های دینی سازمان صلح بحرین برگزار شد.

وبینار «بررسی راهبرد جاهلیت مدرن در مواجهه با عقلانیت رهایی‌بخش توحیدی» به‌صورت زنده از وب‌سایت و صفحه آپارات ایکنا و سامانه رویتاب به آدرس‌های roytab.ir/webinariqna و aparat.com/iqnanews/live نیز پخش شد.

انتهای پیام
captcha