تعطیلی یک هفتگی مؤسسات قرآنی خوی
کد خبر: 4118703
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
عراقی خبر داد:

تعطیلی یک هفتگی مؤسسات قرآنی خوی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان غربی از تعطیلی یک هفتگی مؤسسات قرآنی خوی به دلیل نگرانی از پس‌لرزه و تأمین امنیت قرآن‌آموزان خبر داد.

زلزله خویپریدخت عراقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره وضعیت مؤسسات قرآنی شهر خوی که دچار زلزله شده‌اند، گفت: اکثر مؤسسات در مکان استیجاری فعالیت دارند. در مجموع ساختمان‌ها آسیب‌های جزئی و ترک‌ برداشته‌اند.

وی ادامه داد: به دلیل نگرانی از پس‌لرزه، مؤسسات خوی یک هفته تعطیل هستند تا موارد امنیتی برای قرآن‌آموزان رعایت شود. یکسری از مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن نیز منازلشان آسیب دیده است و متأسفانه هیچکسی از مسئولان پیگیر حال اینها نبوده و حداقل از آن‌ها دلجویی شود.

عراقی با بیان اینکه مردم شهرستان ماکو جای اسکان ندارند، گفت: یکسری خانه‌ها خراب شده ولی به خاطر آسیب‌های جزئی و ترک‌های خانه حالت خوف و نگرانی از حضور در خانه‌ها ایجاد شده و مردم شب‌ها در ماشین، چادر و یا مدارس اسکان دارند.

وی بیان کرد: مساجد بین راه هم که امکاناتش را داشته‌اند خانواده‌هایی را اسکان داده‌اند، بسیج عمومی نیز بین مردم و ادارات شکل گرفته تا وسایل گرمایشی مثل بخاری برقی، پتو، غذای گرم و اینطور ملزومات را جمع‌آوری کنند و به دست زلزله‌زدگان برسانند.

انتهای پیام
captcha