نمایشگاه موزه عبرت در بیرجند گشایش یافت
کد خبر: 4118758
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

نمایشگاه موزه عبرت در بیرجند گشایش یافت

به بهانه دهه فجر، نمایشگاه موزه عبرت با حضور رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و استاندار خراسان جنوبی در بیرجند گشایش یافت.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمد عباسی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، امروز ۱۱ بهمن‌ماه در مراسم افتتاح موزه عبرت در خراسان‌ جنوبی، گفت: این نمایشگاه می‌تواند برشی اجمالی از ظلم فرغون را نشان داده و اعلام کند که ملت ایران با همدلی توانستند در مقابله با طاغوت و فرعون زمان خود صبورانه، با افتخار و عزتمند پیروز بیرون بیایند.

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات امت اسلام این است که از تاریخ درس عبرت بگیرند و تاریخ انقلاب اسلامی تا حد زیادی به تاریخ دوران حضرت موسی(ع) و فرعون تشبیه شده است، بیان کرد: زمانی که مردم ایران فهمیدند سران طاغوت، شاهان و حاکمان‌شان هیچ نیستند و نوکر آمریکا هستند و قدرت حکمرانی ندارند در مقابل آنان به پا خاستند چرا که متوجه شدند حاکمان طاغوت شایسته و لایق ملت ایران نیستند.

معاون وزیر کشور از فسادهای مختلف در دوران پهلوی گفت و ادامه داد: اگر سوال شود که بار دیگر ۲۲ بهمن ماه ۵۷ اتفاق بیفتد چه کار خواهید کرد، با تمام تبلیغاتی که رسانه‌های دشمنان علیه ایران اسلامی دارند باز هم خواهیم گفت برای هزارمین بار در مقابل آنان ایستادگی می‌کنیم.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب شاهان نالایق با ظاهر حق‌طلب بر مردم حکومت می‌کردند چرا که حکومت را حق خود می‌دانستند و افتخار ما این است که در دوران مردمی صبور و آزادی‌خواه زندگی می‌کنیم به همین خاطر است که همیشه ۱۲ بهمن را گرامی می‌داریم.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به مقایسه شرایط ایران پیش و پس از انقلاب گفت: برپایی نمایشگاه موزه عبرت اولین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی در دهه فجر، کار جدیدی است که امیدواریم مورد استقبال مردم واقع شود و حضور قشر جوان را در این نمایشگاه داشته باشیم تا ترویجی برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: بخش اول این نمایشگاه فضای تاریک و مخوف رژیم پهلوی را نشان داده و قسمت انتهایی نمایشگاه فضای روشن و نورانی از دوران بیداری، آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و ولایت‌مداری مردم این دیار را به تصویر کشیده است.

فرخنده با بیان اینکه سازه این نمایشگاه از خراسان رضوی منتقل شد و اجرای آن را مجموعه هنری و گروه‌های مردمی برعهده گرفتند، اظهار کرد: نمایشگاه موزه عبرت تا پایان بهمن ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ برای ادارات، مراکز آموزشی، نظامی و دانشگاهی باز است و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ برای بازدید عموم مردم دایر خواهد بود.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم، ادامه داد: ابتکار عمل دولت سیزدهم درخصوص صرفه‌جویی از محل هدفمندی یارانه‌ها و ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۴ به دستگاه‌های فرهنگی ستودنی است چرا که یکی از خروجی این ابتکار عمل، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پرداختن به حوزه فرهنگ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه پیشینه انقلابی و فرهنگی مردم خراسان جنوبی تصمیم به برپایی نمایشگاه موزه عبرت با زبان هنر گرفتیم و این نمایشگاه در مقابل جریان تطهیر چهره پهلوی و در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص جهاد تبیین طراحی و امروز افتتاح شد.

وی یادآور شد: امروز ‌می‌بینیم که کمپین در حمایت از افرادی ایجاد می‌شود که سرزمین، دارایی و منابع مردم را فروختند و به فرهنگ، دین و اعتقادات مردم هم رحم نکردند؛ بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که برای مقابله در حوزه هنر نمایشگاه موزه عبرت را با مشارکت هنرمندان راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام
captcha