آرمان بزرگ انقلاب ایجاد و احیای تمدن بزرگ اسلامی است
کد خبر: 4118759
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
حجت‌الاسلام عباسی:

آرمان بزرگ انقلاب ایجاد و احیای تمدن بزرگ اسلامی است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: آرمان بزرگ انقلاب اسلامی و پیشوایان این نهضت، ایجاد و احیای تمدن بزرگ اسلامی است؛ تحقق تمدنی مبتنی بر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی، تمدنی که به نفع مسلمانان جهان، بلکه همه بشریت است.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز، 11 بهمن در جمع تعدادی از علما و فرهیختگان کشور مالی که میهمان مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت المصطفی هستند، با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهارکرد: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ منطقه، کشور‌های اسلامی و دنیای معاصر به شمار می‌آید. این انقلاب یک تحول فرهنگی و تمدنی بود که به دنبال ارائه الگوی فرهنگی به همه بشریت است.

وی، انقلاب اسلامی را مانند اسلام، حامل یک پیام جهانی برای همه انسان‌ها دانست و تصریح کرد: آرمان بزرگ انقلاب اسلامی و پیشوایان این نهضت، ایجاد و احیای تمدن بزرگ اسلامی است. تحقق تمدنی مبتنی بر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی، نه تنها به نفع مسلمانان جهان، بلکه همه بشریت است. دشمنی‌ها و عداوت‌هایی که نسبت به این پدیده صورت می‌گیرد، به دلیل هراس از همین فرهنگ معنوی و اسلامی است که با فرهنگ مادی سازگار نیست.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه تأکید کرد: تمدن مادی غرب به دنبال تسلط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر همه عالم است و می‌خواهد فرهنگ و هنجار‌های خود را بر عالم حاکم کند و به همین جهت با هرچه که در برابر آن باشد، دشمنی می‌کند. به عنوان نمونه، امروز غرب با فرهنگ اسلامی مقابله می‌کند و هر روز شاهد یک اتفاق ضد اسلامی و اسلام‌ستیزی هستیم، به طوری که با آتش کشیدن قرآن کریم، آشکارا با کتاب خدا و پیام الهی دشمنی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، نظام سلطه درگیری با جمهوری اسلامی ایران را ادامه داده و انواع دشمنی‌ها و توطئه‌ها را برای مقابله با آن طراحی کرده است. البته این دشمنی به دلیل نژاد، جغرافیا یا زبان ما نیست بلکه آن‌ها دشمن عقاید و فرهنگ اسلامی ما هستند و از دامن زدن به درگیری‌های داخلی تا جنگ تحمیلی و فشار اقتصادی و تحریم را در دستور کار دارند و امروز نیز سنگین‌ترین جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی را علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند. البته نظام مقدس اسلامی به لطف الهی و با دست خالی در برابر این توطئه‌ها ایستاده و از همه گردنه‌ها نیز با پیروزی عبور کرده است.

مدعیان حقوق بشر امروزی، خود، سابقه تاریک ضدبشری دارند

وی با اشاره به پیشرفت‌های گسترده کشور در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با وجود همه دشواری‌ها و دشمنی‌ها، این نظام الهی قوی‌تر و آماده‌تر از همه دوره‌های پیشین خود برای حرکت در مسیر پیشرفت است. این پیشرفت‌ها به همه جهان اسلام تعلق دارد و گام‌های نخست برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی به شمار می‌آید. تحقق این تمدن بزرگ اسلامی با وحدت و یکپارچگی جهان اسلام قابل دستیابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر تلاش همه جانبه دستگاه رسانه‌ای و تبلیغاتی غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی، ابراز کرد: دشمنان اسلام امروز نیز همانند جنگ احزاب تلاش می‌کنند با محاصره همه‌جانبه کانون اسلام، جلوی حرکت جبهه حق را بگیرند، اما به فضل الهی تلاش آنان ناکام خواهد ماند و نور الهی مسیر خود را خواهد پیمود.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به سابقه و تمدن درخشان کشور مالی که به دلیل استعمار آسیب فراوانی دید، اظهار کرد: استعمارگران که چندین قرن بر جهان تسلط داشتند، هرگز حاضر نیستند به سادگی از سلطه خود دست بردارند. شما به خوبی اطلاع دارید در آفریقا زمانی که ملت‌ها خواستند از استعمار رهایی یابند، با چه جنایت‌هایی مواجه شدند؛ اما عجیب آن است کشور‌هایی که چنین سابقه تاریک ضدبشری در تاریخ خود دارند، امروز خود را پرچمدار دفاع از حقوق بشر در جهان می‌خوانند.

انتهای پیام
captcha