همراهی دانش با تقوا باعث نابودی آسیب‌ها می‌شود
کد خبر: 4118889
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳

همراهی دانش با تقوا باعث نابودی آسیب‌ها می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اگر دانش با تقوا همراه باشد بزرگ‌ترین آسیب‌ها از بین می‌روند، اما ‌دانش بدون تقوا و تزکیه بدترین دشمن انسان است.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی  دانش با تقوا باعث نابودی آسیب‌ها می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز ۱۲ بهمن‌ماه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد: خدای حکیم این نظام را براساس علم و حکمت آفریده و این طبیعت در خدمت انسان است.

وی با اشاره به فریضه بودن علم، افزود: دانش باید با تقوا همراه باشد؛ در غیر این صورت برای انسان خطرآفرین خواهد بود که این مشکل متاسفانه در سطح جهان دیده می‌شود؛ اگر دانش با تقوا همراه باشد بزرگ‌ترین آسیب‌ها از بین می‌روند، اما ‌دانش بدون تقوا و تزکیه بدترین دشمن انسان است.

وی با اشاره به ایام دهه فجر، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بازخوانی حقیقت اسلام است و هر زمان که به اندیشه انقلاب عمل نکردیم با شکست مواجه شده، اما هر زمان که به آرمان‌های انقلاب عمل کردیم پیروز شدیم.

عبادی با بیان اینکه تحقق استقلال به عنوان شعار انقلاب با علم محقق می‌شود، تصریح کرد: بدون دانش نمی‌توان مستقل شد و در هر امری آگاهی شرط لازم و اول است؛ وقتی به آرمان استقلال می‌رسیم که وابسته دیگران نباشیم؛ دشمن دوست دارد جامعه اسلامی بسته و بدون دانش باشد.

عبادی با بیان اینکه پیش از انقلاب، ایران حتی در تأمین یک پیچ وابسته بود، تصریح کرد: شکست در پیشانی آمریکا نوشته شده است.

وی با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی، اظهار کرد: تمام جهاد نظامی نیست و جهاد علمی هم بخش مهمی از این امر است که جهاد دانشگاهی در این زمینه فعالیت می‌کند؛ پیامبر(ص) نیز فرمود من برای دانا کردن مردم مبعوث شدم؛ اکنون نیز اگر جامعه به معنای صحیح آن دانا شود بقیه امور به خوبی مدیریت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha