اعلام حمایت‌ استاندار از فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4119094
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

اعلام حمایت‌ استاندار از فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

در دیدار استاندار خراسان جنوبی با رییس جهاد دانشگاهی کشور موافقت‌هایی برای توسعه فعالیت‌های این نهاد در استان اخذ و استاندار خراسان‌جنوبی نیز اعلام حمایت‌هایی کرد.

دیدار رئیس جهاددانشگاهی کشور با استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی امروز ۱۲ بهمن‌ماه در دیدار با حسن مسلمی نائینی؛ رئیس جهاد دانشگاهی کشور اظهار کرد: دولت سیزدهم به دنبال کارهای نو و جدید بوده و این ویژگی بهترین فرصت برای استان‌هایی مانند خراسان جنوبی محسوب می‌شود. 

وی افزود: همراهی و همسویی خوبی در محیط‌های علمی استان ایجاد شده و امید است این روند در جهاد دانشگاهی نیز ادامه داشته باشد. 

استاندار خراسان‌جنوبی بر حفظ فضای تعاملی ایجاد شده در کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به گستردگی برنامه‌های پژوهشی و تنوع خدمات جهاد دانشگاهی، آمادگی لازم برای پیگیری امور این نهاد وجود دارد. 

قناعت حمایت‌های ویژه جهاد دانشگاهی کشور از واحد استانی را خواستار شد و ادامه داد: دامنه فعالیتی جهاد دانشگاهی و نقشی که این نهاد می‌تواند در توسعه استان داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. 

وی افزود: مسیری که این مجموعه تاکنون در خراسان جنوبی دنبال کرده مطلوب بوده اما باید با هدفگذاری و برنامه‌ریزی درست برای تعالی بیشتر تلاش کرد که زمینه‌های آن فراهم است. 

حسن مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی کشور به بیان مهم ترین اقدامات و طرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف برای توسعه همه جانبه استان اشاره کرد.

وی از مسئولان استانی خواست تا با کمک به جهاددانشگاهی خراسان جنوبی موجبات حمایت از بدنه نخبگانی در این نهاد را رقم بزنند.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: جهاد دانشگاهی کشور در ۱۱ استان مرکز ناباروری و پیشگیری از سرطان را فعال کرده و زمینه استقرار چنین مرکزی در خراسان جنوبی هم فراهم است. 

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز به صورت مستمر بر راه‌اندازی این مرکز نظارت دارد و نیاز به چنین مرکزی چند بار از سوی استاندار خراسان جنوبی در این کمیسیون مطرح شده است. 

اسحاقی تصریح کرد: موافقت با استقرار مرکز ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان در خراسان جنوبی می‌تواند خبر بسیار مسرت بخشی برای مردم و دستاورد مهمی در سفر رئیس جهاد دانشگاهی کشور به استان باشد. 

وی ادامه داد: با رویکرد فعلی دولت، به نظرات کارشناسی و مشاوره دانشجویان و دانشگاهیان اهمیت زیادی داده می‌شود و انتخاب مدیر جهاد دانشگاهی استان از جامعه دانشگاهیان نشان از توجه به موضوع علم دارد و از آنجایی که رئیس جدید جهاد دانشگاهی به عنوان یک شخصیت پژوهش‌محور شناخته شده می‌توان به آینده این نهاد امیدوار باشیم. 

اسحاقی بیان کرد: حمایت دانشگاه نیز در این برهه از زمان مشهود و ملموس‌تر از گذشته بوده است لذا در آینده نزدیک اتفاقات خوبی را می‌توان تصور کرد. 

وی اظهار کرد: حمایت دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر استان در رشد جهاد دانشگاهی نقش موثری دارد و انتظار می‌رود برای حفظ شان و منزلت جهاد دانشگاهی با درخواست نمایندگان مجلس درخصوص استقرار جهاد دانشگاهی در دانشگاه موافقت شود. 

پیگیری راه‌اندازی مرکز ناباروری و پیشگیری و درمان سرطان پستان در خراسان جنوبی و بررسی راهکارهایی برای توافق جهاد دانشگاهی و منابع طبیعی در مورد واگذاری زمین دهکده و مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی استان از تصمیمات این دیدار بود. 

رئیس جهاد دانشگاهی کشور به منظور تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به این استان سفر کرد و صبح امروز علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به همراه سایر مسوولان در مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن در بیرجند حضور یافت. 

انتهای پیام
captcha