همایش منطقه‌ای «شعر مرد میدان» در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4119469
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴

همایش منطقه‌ای «شعر مرد میدان» در سنندج برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری همایش منطقه‌ای «شعر مرد میدان» با حضور مردم و هنرمندان استان کردستان در سنندج خبر داد و گفت: رویکرد و محورهای برنامه‌های فرهنگی و هنری ایام دهه فجر جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی است.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به فعالیت کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان کردستان گفت: رویکردها و محورهای برنامه‌های فرهنگی و هنری ایام دهه فجر علاوه بر شاخص جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی، امیدآفرینی، دشمن‌شناسی، خودباوری و تولید، دانش بنیان و اشتغال و الهام‌بخشی است.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌ها در این ایام را شور و نشاط با تأکید بر امیدآفرینی دانست و افزود: استفاده از برنامه‌های خلاقانه و فراگیر مبتنی بر چشم‌انداز نظام و هماهنگ با ارزش‌های و آرمان‌های انقلاب اسلامی، تبیین دستاوردهای فرهنگی و هنری پس از انقلاب اسلامی از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: قدردانی از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران تأثیرگذار و تحول‌آفرین در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و فرآهم سازی زمینه نقش آفرینی خودجوش هنرمندان و مراکز و مؤسسات تبلیغاتی از دیگر محور‌های و رویکردهای این دوره ایام الله دهه فجر است.

وی تجلیل از مقام شامخ جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده شهدای فرهنگی و هنرمند، برگزاری «جشن سه ربه رزی نیشتمان»، ارائه برشورها و گزارشات خلاقانه از دستاوردهای عرصه فرهنگ و هنر در این 44 سال پیروزی انقلاب اسلامی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های عمومی این دوره خواهد بود.

دریایی گفت: اکران فیلم‌های چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دو سالن شماره یک و دو پردیس سینمایی بهمن سنندج، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر«پیشانگای شیواز»، برگزاری «جایزه شهید فاطمه اسدی» در شهرستان کامیاران، برگزاری همایش منطقه‌ای شعر مرد میدان در سنندج، برگزاری «جشن پدرانه »از سوی کانون فرهنگی هنری مساجد با تجلیل از ماموستایان هنرمند و نویسنده و روزنامه نگار، برگزاری اردوی عکاسی مراسم پیرشالیار، برگزاری جشن «یاس نبوی» در سنندج و برگزاری اختتامیه سومین جایزه کتاب سال کردستان از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی وهنری ایام دهه فجر است.

وی بیان کرد: علاوه بر برگزاری جنگ شادی شامل موسیقی و تئاتر و میان پرده‌های طنز در همه شهرستان‌ها با عناوین مختلف در شهرستان سقز برگزاری نمایشگاه کتاب و نمایشگاه خوشنویسی هنرمند شهرام شمسی و نمایشگاه نقاشی؛ همایش امیرنظام گروسی در شهرستان بیجار و نمایشگاه کتاب و جشن آوای مودت و محفل انس با قرآن و دیدار با خانواده گرانقدر شهدا در شهرستان دیواندره اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در شهرستان قروه نشست‌های کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری جشن «چون بهار بود آن روز» و معرفی شخصیت‌های انقلاب اسلامی؛ انتشار فراخوان و برپایی نمایشگاه عکس با موضوع طبیعت زمستانی لیلاخ ار برنامه‌های شهرستان‌ها در ایام دهه فجر به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: جشن بزرگ انقلاب در مسجد جامع و مسابقه کتابخوانی با محوریت انقلاب اسلامی، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش کلاش باقی، گلیم بافی و چرم دوزی با مسئولیت میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان و برگزاری محصولات مشاغل خانگی عرصه فرهنگ و هنر و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی در شهرستان دهگلان از جمله مهمترین برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری شهرستان‌های تابعه خواهد بود.

انتهای پیام
captcha