انقلاب اسلامی اسیر مرز‌های جغرافیایی نیست
کد خبر: 4119968
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

انقلاب اسلامی اسیر مرز‌های جغرافیایی نیست

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: انقلاب اسلامی اسیر مرز‌های جغرفیایی نبوده و نیست. نفوذ و حضور این پدیده فرهنگی، به دلیل محتوای پیامی است که آن را نمایندگی می‌کند.

علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، عصر امروز، ۱۶ بهمن‌ماه در آیین بزرگداشت چهل و چهارمین بهارآزادی در جمع طلاب، اساتید و کارکنان المصطفی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجرانقلاب اسلامی، اظهارکرد: ایام الله، روز‌هایی هستند که عنایت خداوند در آن روز‌ها تلألو ویژه‌ای داشته و در تاریخ ماندگار شده است. به همین جهت خداوند به انبیاء خود می‌فرماید این روز‌های الهی را به بندگان من به یادآوری کنید.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، افزود: به لطف الهی و فداکاری و ایثار خون شهدا، اکنون شجره طیبه انقلاب اسلامی به درختی تناور تبدیل شده و با عزت در عالم می‌درخشد و این انقلاب اسلامی مسیر تاریخ بشریت را تغییر داد، انقلاب اسلامی که پرچمدار ارزش‌های انسانی و الهی به شمار می‌آید، به دنبال تحقق یک تمدن جهانی و تحول فرهنگی، اخلاقی و معنوی برای همه بشریت است.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: از آغاز، دوستان و دشمنان این حقیقت را درک کردند که انقلاب اسلامی اسیر مرز‌های جغرفیایی نبوده و نیست. نفوذ و حضور این پدیده فرهنگی، به دلیل محتوای پیامی است که آن را نمایندگی می‌کند و به دنبال تحقق ارزش‌های معنوی در دنیایی است که اخلاق و معنویت در آن به فراموشی سپرده شده و گم‌گشتگی برای بشریت حاصل گردیده است.

وی با اشاره به ۴۰۰ سال سلطه‌گری تمدن مادی بر سرنوشت بشر که جز ارزش‌های مادی را به رسمیت نشناخته و همه چیز در آن بر اساس منافع مادی اصحاب سلطه ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: این دوران، تاریخ پرغصه‌ای است که تمدن مادی برای بشریت به همراه داشته است. البته در این تمدن، دستاورد‌هایی نیز در عرصه‌های علمی و فناوری وجود داشته، اما حقیقت تلخ این است که این دستاورد‌ها نیز در خدمت منافع صاحبان سلطه قرار داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: هرچند کشور ما جزو معدود کشور‌هایی است که مستقیماً رنج استعمار را تحمل نکرد، اما در این سال‌ها عمده جغرافیای عالم جولانگاه استعمار بود و هر کدام از کشور‌های مدعی حقوق بشر، خود را صاحب خودخوانده اختیار ملت‌ها در گوشه‌ای از عالم قرار دادند و حتی بر سر تقسیم منافع جهانی به جان یکدیگر افتاده و خونین‌ترین جنگ‌های تاریخ را رقم زدند.

وی ادامه داد: استعمار دستاوردی جز خون ریزی، رنج و غارت برای بشر به همراه نداشت و زمانی نیز که ملت‌ها خواستند آزاد از سلطه استعمارگران زندگی کنند، با شدیدترین سرکوب‌ها مواجه شدند. هنوز زمان زیادی از استقلال الجزایر نگذشته است که مدعیان حقوق بشر، بیش از یک و نیم میلیون انسان را به جرم اینکه نمی‌خواستند در زیر سلطه استعمار فرانسه باشند، قتل عام کردند. جنگ ویتنام و کشته شدن دو میلیون انسان فقیر توسط رژیم آمریکا هنوز از حافظه تاریخی بشر پاک نشده است. امروز جلوی چشم ما در یمن و فلسطین اشغالی، انسان‌های بی‌گناه قتل عام می‌شوند و صدایی از مدعیان حقوق انسان بلند نمی‌شود، اما اگر خاری به پای یکی از آن‌ها فرو رود، از فریاد خود گوش عالم را کر می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به تعبیر فوکویاما از انقلاب اسلامی که آن را روح یک جهان بی‌روح خواند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در دنیایی محقق شد که نه تنها ارزش‌های انسانی و اخلاقی در آن به فراموشی سپرده شده که حتی به جنگ آن نیز رفته بود. روحیه سلطه‌جویی تمدن مادی نه فقط در سیاست، اقتصاد و غارت منابع مادی دنبال می‌شود، بلکه حتی در فرهنگ و ارزش‌ها نیز در پی تسلط بر عالم است و گاه ضد ارزش‌ترین هنجار‌ها به عنوان ارزش با خونسردی در آن ترویج می‌شوند و اگر کسی آن را نپذیرد، محکوم به مخالفت با حقوق بشر می‌گردد.

رئیس جامعةالمصطفی، انقلاب اسلامی را ندای نجات‌بخش بشریت در برابر تمدن سلطه‌جوی مادی‌گرا خواند و گفت: طبیعی است این تمدن سلطه‌جو نمی‌تواند حضور نسخه‌ی رهایی‌بخش و بدیل برای تمدن مادی را بپذیرد. تنها هراس و ناراحتی آنان از انقلاب اسلامی، از دست دادن منافع مادی در یک نقطه جغرافیایی نیست؛ چیزی که بیش از همه آنان را نگران می‌کند، گفتمان و اندیشه‌ای است که انقلاب اسلامی آن را نمایندگی می‌کند لذا از اساس و بنیاد با این انقلاب مشکل دارند و هرگز آن را برنمی‌تابند.

انتهای پیام
captcha