راهپیمایی معترضان به هتک حرمت قرآن کریم در هلند
کد خبر: 4120038
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

راهپیمایی معترضان به هتک حرمت قرآن کریم در هلند

معترضان به هتک حرمت قرآن کریم در لاهه هلند با برپایی تجمع و راهپیمایی خواستار مداخله جامعه جهانی برای پایان دادن به تعرض به مقدسات مسلمانان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شماری از مسلمانان هلند دیروز یکشنبه(پنجم فوریه) در شهر لاهه در غرب این کشور در اعتراض به هتک قرآن کریم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این تجمع  با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از ایراد نطق چند نفر از مسئولان ساماندهی این تجمع، معترضان در خیابان‌های اطراف راهپیمایی کردند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی با سر دادن شعار ضمن محکوم کردن جرایم زنجیره‌ای سوزاندن قرآن کریم خواستار ورود جامعه جهانی برای پایان دادن به هتک حرمت مقدسات شدند.

«ادوین واگنسولد» سیاستمدار حزب راست افراطی «پگیدا» در هلند دوشنبه هفته گذشته در اقدامی موهن در لاهه یک نسخه قرآن کریم را آتش زد.

در همین حال پلیس بلژیک نیز دو رو پیش مانع آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه در اسلو شد.

اواخر ماه ژانویه گذشته بود که راسموس پالودان، رهبر حزب افراط گرای خط سخت دانمارک یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل مسجد انجمن جامعه اسلامی کپنهاگ دانمارک آتش زد تا نمازگزارانی را که از مسجد خارج می‌شدند، تحریک کند. او سپس به سمت سفارت ترکیه رفت و در آنجا نیز یک نسخه قرآن کریم را سوزاند.

این سیاستمدار افراطی پیش از این در 21 ژانویه نیز در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم سوئد یک نسخه از قرآن کریم را آتش زده بود.

انتهای پیام
captcha