مجمع عالی بسیج بوکان برگزار شد
کد خبر: 4120784
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

مجمع عالی بسیج بوکان برگزار شد

مجمع عالی بسیج شهرستان بوکان،‌ امروز، 19 بهمن با حضور فرماندار، رئیس مجمع عالی بسیج و فرمانده سپاه این شهرستان برگزار شد.

استفاده از ظرفیت نخبگان کشور را در مسیر توسعه قرار می‌دهدبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، باباخان اسکندری، فرماندار بوکان، امروز، 19 بهمن در مجمع عالی بسیج که در بوکان برگزار شد، گفت: بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در برهه کنونی اهمیت بسیار زیادی دارد، چون کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده و مشکلات موجود یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

وی بسیج را بازوی توانمند مدیران شهرستان دانست و گفت؛ مجمع عالی بسیج اتاق فکر نخبگانی است، که در راستای همفکری، ارائه راهکارها و تغییر وضعیت موجود می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

اسکندری با اشاره به موضوع کارگروه اقتصاد و زیربنایی، عنوان کرد: باید در خصوص اجرای فاز دوم شهرک صنعتی برنامه‌ریزی شود، هم‌اکنون تلاش جدی برای معرفی دو زمین برای فاز دوم شهرک صنعتی بوکان در حال انجام می باشد، که امید است، با واگذاری این دو زمین بتوانیم مشکلات شهرستان را تا ۵۰ سال آینده حل کنیم.

انور رضایی، رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان بوکان در ادامه مراسم، ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، گفت: مجمع نهادی برخاسته از دل مردم و جامعه نخبگانی شهرستان است، تا همچون بازوی توانمندی، دولتمردان و مدیران شهرستان را در حل مشکلات یاری کند.

وی عنوان کرد: در مجمع تمام ظرفیت‌های شهرستان دیده شده و راهکارهای بومی توسط نخبگان دانشگاهی شناسایی و احصا شده است؛ در کارگروه‌های پنج گانه مجمع امیدآفرینی در رأس همه موارد است، زیرا تنها با امید می‌توان راه پیشرفت و تعالی را پیمود و به قله افتخار رسید. کارگروه‌های مجمع را می‌توان به عنوان بزرگترین اتاق فکر شهرستان که متشکل از نخبگان دانشگاهی است، دانست که طی آن مهمترین چالش‌ها احصا شده، راهکارهای بومی، مناسب و قابل اجرا ارائه می‌کند.

رضایی افزود: پنج کارگروه سلامت، اقتصاد و زیربنایی، فرهنگی اجتماعی، زنان و خانواده، کارگروه آموزش و سلامت با برگزاری ده‌ها جلسه تخصصی و بررسی چالش‌های حوزه خود هر کدام موضوع تخصصی را انتخاب کرده و با شناسایی مشکلات راه کارهای مهمی ارائه داده‌اند.

در ادامه سرهنگ صمد محمد علیزاده، فرمانده سپاه بوکان گفت: مجمع عالی بسیج متشکل از بهترین نخبگان شهرستانی است، که برای احصای مشکلات شهرستان جمع شدند، این نخبگان بدون هیچگونه چشم‌داشتی پای کار آمدند، و با ساعت‌ها مطالعه علمی بر روی موضوع‌ها و چالش‌های مهم شهری راه‌کارهای تخصصی ارائه کردند.

وی تصریح کرد: مسئولان شهرستانی برای حل یک چالش شهرستانی میلیون‌ها تومان و شاید چند میلیارد هزینه کنند، ولی اکنون اتاق فکر بسیج در مجمع عالی بسیج جهادگونه در حال شناسایی مشکلات و ارائه راهکار است، باید مدیران از این اتاق فکرها استقبال و استفاده کنند.

فرمانده سپاه بوکان عنوان کرد: خطوط قرمز ما در بسیج و مجمع عالی خدمت به مردم است، هر دولت و مدیری که خادم مردم باشد و برای مردم کار کند این مجمع حامی وی خواهد بود، تشکیل این مجامع بهترین فرصت برای دولتمردان است، که بتوانند از راهکارهای بیرون آمده از اتاق فکرها و کارگروهای آن برای حل مشکلات شهرستان استفاده کنند.

در ادامه جلسه روسای  ۵ کارگروه مجمع عالی بسیج شهرستان به ارائه مطالبات خود در حوزه‌ها و موضوعات احصا شده پرداختند.

انتهای پیام
captcha