خانواده‌های قرآنی جامعه را به سمت سعادت سوق می‌دهند
کد خبر: 4129270
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

خانواده‌های قرآنی جامعه را به سمت سعادت سوق می‌دهند

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: خانواده‌های قرآنی می‌توانند جامعه اسلامی را به سمت سعادت دنیوی و اخروی سوق دهند.

خانواده‌های قرآنی جامعه را به سمت سعادت سوق می‌دهندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدرحمت‌الله کاظمی، یک استاد حوزه و دانشگاه، امروز 29 اسفند ماه در جلسه هم‌اندیشی با موضوع «جمعیت، خانواده و معنویت» که در ارومیه برگزار شد، گفت: خانواده‌های قرآنی از چنان قابلیتی برخوردار هستند، که می‌توانند جامعه اسلامی را از هر لحاظ سعادت‌مند کرده، سپس به لحاظ مادی و معنوی آحاد مردم را رشد دهند.
وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه به برکت پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، به ویژه در سال‌های اخیر شاهد هستیم، این قبیل خانواده‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است، ادامه داد: شاهد این ادعا حضور خانوادگی مردم در آیین اعتکاف، پیاده‌روی اربعین و ... است.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه، مهمترین ویژگی خانواده قرآنی این است، که خداوند متعال را در همه احوال‌ زندگی خود در نظر می‌گیرند، ادامه داد: این قشر از جامعه در عمل ثابت کرده‌اند، با تمام وجود با قرآن کریم مانوس هستند.
وی صبر، تحمل و سعه‌صدر در مواجهه با مشکلات و بلایای مختلف را ویژگی بارز این قبیل خانواده‌ها عنوان کرد، گفت: باید تلاش کنیم، تعداد این خانواده‌ها بیشتر شود، که این مهم با تربیت دینی نسل جدید امکان‌پذیر است.
حجت‌الاسلام کاظمی، حوزه‌های علمیه و مساجد را بستر مناسبی برای پرورش این قبیل انسان‌ها دانست، گفت: ولی با این همه نباید از سایر آحاد جامعه غفلت شود، چون انسان به صورت فطری خدادوست است.

انتهای پیام
captcha