ارسال ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری
کد خبر: 4133100
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

ارسال ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از دریافت ۱۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین تمدید شد.

سعید سلیمان‌پور، دبیر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذریبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سعید سلیمان‌پور، دبیر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از دریافت ۱۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین تمدید شد.

وی افزود: با توجه به نزدیک‌شدن به پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، دریافت اثر از نظر تعداد، سیر صعودی به خود گرفته و مهلت ارسال آثار تا پایان فرودین تمدید شده است.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ادامه داد: در ۱۶ دوره قبلی این جشنواره که در کنار بخش ملی، بخش بین‌المللی نیز دارد، عاشقان ترک‌زبان امام رضا(ع) از کشورهای گوناگونی شرکت داشته‌اند و از برگزیدگان این بخش دعوت شده است که برای اختتامیه به ایران بیایند که کشورهایی مانند ترکیه، آذربایجان، عراق، ازبکستان و ترکمنستان در این جشنواره شرکت کرده اند و حتی شاهد بوده‌ایم شاعران ترک‌زبانی از کشورهای اروپایی مانند آلمان برای جشنواره شعر فرستاده‌اند.

وی اضافه کرد: داوری‌ها بعد از پایان‌یافتن مهلت ارسال آثار که پایان فروردین ماه است و تجمیع آنها در دو بخش مجزای ملی و بین‌المللی شروع خواهد شد.

سلیمان‌پور تصریح کرد: از برنامه‌های جنبی جشنواره، شب‌شعرهای رضوی و نیز کارگاه‌های شعر رضوی است که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در برخی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد، البته یکی از شب شعرهای رضوی را اسفند سال گذشته در شهرستان مراغه برگزار کردیم که با استقبال شاعران روبه‌رو شد.

وی زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را پنجشنبه چهارم خرداد در شهر میاندوآب اعلام کرد و گفت: البته از دوره قبل، به‌ نوعی اختتامیه جشنواره را از ارومیه و مرکز استان به دیگر شهرهای استان منتقل کردیم، در دوره قبلی اختتامیه در شهرستان چایپاره برگزار شد و امسال شهر میاندوآب انتخاب شده است.

وی افزود: امسال در اختتامیه این جشنواره بین‌المللی، بخش ویژه‌ای برای تجلیل از مقام شاعر بزرگ و فقید آذربایجان و شاعر جریان‌ساز اهل بیت(ع)، زنده‌یاد استاد میرزاحسین کریمی مراغه‌ای درنظر گرفته‌ایم، استاد کریمی مراغه‌ای بهمن سال قبل درگذشت که این ضایعه بزرگ، پیغام تسلیت رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی را در پی داشت و در اختتامیه از اشعار رضوی آن استاد فقید نیز یاد خواهد شد.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: میرزاحسین کریمی مراغه‌ای متولد ۱۲ مرداد ۱۳۱۰ در مراغه از شاعران معاصر بود که بیشتر اشعار وی ادامه دهنده سبک سنتی و کلاسیک بود. از وی بیش از ۵۵ جلد کتاب شعر به چاپ رسیده است که از این تعداد ۲۵ جلد کتاب شعر در موضوعات اجتماعی و طنز و ۳۰ جلد کتاب دیگر مرثیه و مداحی است، وی در ۲۰بهمن ۱۴۰۱ به دلیل کهولت سن و بیماری، چشم از جهان فرو بست، او در طول عمر ۹۲ سال خود، حدود ۳۵۰ هزار بیت شعر سروده است.

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام
captcha