نمایشگاه قرآن‌های نفیس در پارلمان پاکستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4134306
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

نمایشگاه قرآن‌های نفیس در پارلمان پاکستان برگزار می‌شود

نمایشگاه آثار نفیس و نسخ خطی قرآن کریم به میزبانی مجلس ملی پاکستان و با اهتمام رایزنی فرهنگی ایران و مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان به مناسبت ماه ‌رمضان، در اسلام‌آباد برپا می‌شود.

به گزارش ايكنا، ایرنا نوشت: «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد گفت: همزمان با دهه سوم ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا، نمایشگاه آثار تاریخی و منحصر به فرد قرآن کریم برای اولین بار با مشارکت ایران در مجلس ملی پاکستان با هدف تکریم قرآن کریم و ترویج و توسعه مفاهیم و فرهنگ این کتاب آسمانی، ایجاد فضای معنوی برای برقراری انس و الفت با قرآن و آگاهی مردم و علاقه‌مندان فرهنگ قرآنی با نسخه‌های منحصر به فرد و خطی قرآن کریم در اسلام آباد برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه روز سه‌شنبه، 29 فروردین با حضور رئیس مجلس پاکستان و سفیر ایران گشایش خواهد یافت و پذیرای بازدید نمایندگان مجالس ملی و سنا، وزرا، مسئولین کشوری پاکستان، سفرای کشورهای اسلامی در اسلام‌آباد، علاقه مندان فرهنگ قرآنی و سایر علاقه مندان به آثار قرآنی است.

خزاعی اظهار کرد: استقبال پرشور از نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم که اخیرا از سوی رایزنی فرهنگی ایران در شهر اسلام‌آباد، منجر به برگزاری این نمایشگاه در مجلس ملی پاکستان شد.

آثاری که به نمایش گذاشته خواهد شد شامل ۲۰۰ نسخه خطی اصلی از قرآن کریم است که برخی از آن‌ها همراه با ترجمه فارسی و با قدمت بیش از ۸۰۰ سال با خط زیبای نستعلیق، ثلث و نسخ است. برخی از آن‌ها با آب طلا و با سایر رنگ‌ها و نقش و نگارهای گل و بوته مزین و تذهیب کاری شده‌اند و کاغذهای اصیل و نفیس دارند و برخی دیگر از آن‌ها تفسیر و ترجمه فارسی نیز دارند.

انتهای پیام
captcha