چهارمین گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری برگزار می‌شود
کد خبر: 4140038
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها؛

چهارمین گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری برگزار می‌شود

چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با عنوان «ایمان و جوانان» شنبه، 23 اردیبهشت‌ماه در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دور از گفت‌و‌گوها با عنوان «ایمان و جوانان» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عالیجناب پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و اندیشمندانی از کشورمان برگزار می‌شود.

رسول رسولی‌پور؛ استاد دانشگاه خوارزمی، احمد شاکرنژاد؛ عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و شاه رفعتی؛ مدیر کل امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب قم و از سخنرانان این نشست هستند.

پاتریارک مار آوا سوم روئیل؛ رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری 22 تا 31 اردیبهشت‌ماه به همراه ماراپریم اتنئیل؛ اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری سوریه، مارپولس بنیامین؛ اسقف کلیسای شرق آشوری حوزه شیکاگو و حوزه شرق آمریکا و مارابریس یوحنا؛ اسقف کلیسای شرق آشوری کرکوک میهمان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خواهند بود.

این دور از گفت‌‎وگوها با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه گفت‌وگوی ادیان و کلیسای شرق آشوری، روز شنبه، 23 اردیبهشت‌ماه ساعت 9 تا 12 در حسینیه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام این خبر، نخستین دور گفت‌وگو با آشوریان با عنوان «نقش دین در ترویج صلح و هماهنگی در جامعه بشر» سال 1377، دومین دور با موضوع «همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان و مسیحیان آشوری در ایران» سال 1388 و دور سوم با موضوع «ظرفیت‌های همکاری ادیان در اعتلای صلح و همزیستی در جوامع بشری» سال 1389 در تهران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha