بین قهرمانان ملی و نسل جوان انس و آشنایی برقرار شود
کد خبر: 4142770
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴

بین قهرمانان ملی و نسل جوان انس و آشنایی برقرار شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با بیان اینکه باید بین قهرمانان و نسل جدید انس و آشنایی برقرار شود،‌ گفت: مستندسازی، ساخت برنامه و تولید محتوا در رسانه‌های ملی و مجازی از پیشنهاداتی است که می‌توان از طریق آن اسطوره‌ها را به جامعه به‌ویژه نسل جوان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام حسن محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیهحجت‌الاسلام حسن محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی،گفت: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی به عنوان یک عالم دینی شجاع و مبارز در دوران ستم‌شاهی علیه رژیم طاغوت خدمات بسیاری انجام دادند و به‌ویژه در زمان نهضت امام خمینی(ره) در  بسیج مردمی  جریان انقلاب برای پیوستن به امام تلاش زیادی کردند.

وی با بیان اینکه ایشان در یک سخنرانی بالای منبر مردم را به هیجان آورد و تعداد بسیاری به نیروهای بسیج پیوستند، گفت: بعد از انقلاب نیز برای دفاع از ایران اسلامی و هم برای مبارزه با افرادی که به عنوان ضد انقلاب در ارومیه و نیروهای بعثی عراق تلاش بسیاری کردند و در تمامی سنگرها پای انقلاب ایستادند.

محمدی در ادامه بیان کرد: حرکت مبارک و نیکویی است که قدر بزرگان و سرمایه‌های ملی و اجتماعی را بدانیم و در زمان حیات و بعد از رحلت نیز آن‌ها را تکریم کنیم، زیرا سرزمین ما غنی از قهرمانان ملی و بزرگی در زمینه علمی، دینی و… است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: مرحوم حاج آقا حسنی جزو اسطوره‌ و قهرمانان ملی و مذهبی ما هستند و باید به نسل‌های جدید ایشان و تاریخ را معرفی کنیم زیرا کسانی که تاریخ را نمی‌دانند محکوم به شکست هستند و کشورهای غربی با اینکه قهرمان شاخصی ندارند ولی در حال اسطوره‌سازی هستند که این امر اهمیت بزرگانی که خدمات شایسته‌ای به انقلاب و جهان اسلام ارائه کرده را نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌شود از شیخ حسنی به‌عنوان چهره نمادین و قهرمان ملی از مقاومت، دلیری‌ها، حکایت‌های ماندگار و تاریخ‌سازش در کتاب‌های درسی استفاده شود تا بین قهرمانان و نسل‌های جدید انس و آشنایی برقرار شود و مستندسازی، ساخت برنامه و تولید محتوا در رسانه‌های ملی و مجازی از پیشنهاداتی است که می‌توان از طریق آن اسطوره‌ها را به جامعه به خصوص نسل جوان معرفی کرد.

انتهای پیام
captcha