برخوردمان با قرآن اشتباه است
کد خبر: 4142953
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
احمد ابوالقاسمی:

برخوردمان با قرآن اشتباه است

قاری بین‌المللی قرآن گفت: در کشور ما به دعا بیشتر از قرآن پرداخته شده است که این مسئله اشتباه است. حتی رسانه ملی نیز دعاها را بیشتر از قرآن پخش می‌کند‌‌.

به گزارش خبرنگار ایکنا، جلسه تلاوت و تدبر در قرآن امروز، دوم خرداد با حضور علیرضا کلانترمهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت قرآن از سوی محمد کاظمی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم طی سخنانی ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: در احوالات ائمه(ع) آمده است که برای مثال امامان ما روزی چهار تا پنج ساعت قرآن تلاوت می‌کردند. ممکن است این مسئله غیرقابل باور باشد که شخصی در طول روز سه تا پنج ساعت قرآن تلاوت کند. امروز کسانی هستند که بیش از این ساعات برای فضای مجازی وقت می‌گذارند. لذا می‌توان برای یک موضوع ساعت‌ها وقت بگذارند، پس این مسئله تعجب‌آور نیست که فردی در روز چند ساعت قرآن بخواند.

اختصاص زمان به تلاوت قرآن

وی افزود: نسل امروز این‌گونه فکر می‌کند که نسل‌های گذشته چیزی نمی‌دانند و به‌روز نیستند. کسانی که اعتقاد دارند نمی‌توان در روز چند ساعت قرآن خواند، اطلاع و شناخت چندانی از قرآن ندارند. لذا آگاهی و فرصت گذاشتن برای چیزی بستگی به شناخت آن دارد.

ابوالقاسمی ادامه داد: تفاوت کسی که قرآن را می‌داند و کسی که آگاهی از آن ندارد در این است که فرد آگاه به دقایق قرآن با شناخت کامل به سمت آن می‌رود و می‌داند که چگونه از آن بهره‌گیری کند. اگر کسی نداند که به دنبال چه می‌رود هیچ‌گاه به نتیجه نخواهد رسید.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: گاهی اوقات برخی افراد مشتاق می‌شوند تا قرآن بخوانند اما به دلیل عدم شناخت از قرآن به زودی آن را کنار می‌گذارند. بنابراین برای اینکه به سراغ قرآن برویم باید به صورت قطره‌ای به سراغ آن رفته و با قرآن مأنوس شویم تا بتوانیم به جایگاهی برسیم که قرآن بخشی از زندگی ما شده و در روز چندین ساعت بدان بپردازیم.

خوانش یا عمل به قرآن

وی با بیان اینکه برخورد ما با قرآن اشتباه است، گفت: امروز اغلب افراد این‌گونه می‌اندیشند که باید فقط به قرآن عمل کنیم اما این تصور اشتباه است؛ چراکه طبق کلام ائمه معصومین(ع) باید قرآن را بخوانیم و سپس بدان عمل کنیم اما متأسفانه خواندن قرآن را فراموش کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز نزدیک به حدود پنج جز از قرآن، دعا در ذهن مردم وجود دارد، تصریح کرد: مردم ما ممکن است دعاهای زیادی در ذهن داشته باشند اما از قرآن آیات چندانی در اندیشه و ذهن خود ندارند. دلیل این مسئله این است که در کشور ما به دعا بیشتر از قرآن پرداخته شده است که این مسئله اشتباه است. حتی رسانه ملی نیز دعاها را بیشتر از قرآن پخش می‌کند‌‌.

آشنا بودن گوش مردم با قرآن

این‌ قاری بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: تا زمانی که گوش مردم با قرآن آشنا نباشد، قرآنی شدن جامعه امکان ندارد. امام معصوم(ع) فرمودند که هر فردی در روز کمتر از ۵۰ آیه قرآن تلاوت کند، غافل است. اگر فردی در طول عمر در روز ۱۵ دقیقه تلاوت کند، در ۵۰ سالگی حافظ کل قرآن خواهد شد. در این صورت جامعه ما نیز به تدریج قرآنی شده و آمادگی پذیرش امام زمان(عج) را خواهد داشت.

ابوالقاسمی بیان کرد: توصیه می‌کنم که جوانان و دانشجویان روزی ۵ دقیقه در یک بخش از قرآن تمرکز کرده و آن را تلاوت کنند که این مسئله باعث می‌شود تا در طول زمان آیات فراوانی از کلام‌الله مجید را حفظ کند. اگر فرهنگ قرآن شنیدن و قرآن خواندن در جامعه نهادینه شود، مردم ضمن حفظ آیات الهی، می‌توانند با یکدیگر طبق قرآن رفتار و تعامل داشته باشند.

در ادامه این مراسم و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید از سوی احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم، جوایز مسابقات قرآن و عترت کشور در بخش دانشجویان با حضور مسئولان حاضر در جلسه اعطا و از برگزیدگان این مسابقات تجلیل شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مخاطب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۲۰:۴۶
0
0
واقعا گل گفتید، همینطوره آنطور که باید به قرآن در رسانه ملی پرداخته نشده و نمی شود.
captcha