بانوان مسلمان نیویورک و طراحی نقشه غذای حلال
کد خبر: 4143889
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷

بانوان مسلمان نیویورک و طراحی نقشه غذای حلال

چندفرهنگی بودن انواع مختلف رستوران‌ها باعث شده که افراد به دنبال تجریه غذاهای جدید حلال در نیویورک باشند. Muslim Foodies جایی است که با ارائه نقشه غذای حلال نیاز این افراد را پاسخ می‌دهد.

به گزارش ایکنا، در دنیای شبکه‌های اجتماعی بلاگر‌ها نقش بسزایی در شکل دادن به سلایق جامعه و مردم در بخش‌های مختلف دارند. ساده بودن زبان ارتباطی این اشخاص با مردم و دنبال‌کنندگان خود و دسترسی بیشتر افراد به شبکه‌های اجتماعی باعث شده که بلاگرها در موضوعات مختلفی وارد شده و تلاش کنند که جنبه‌های مختلف مسائل را از دیدگاه خود به مردم نشان دهند.

صنعت غذا یکی از حوزه‌هایی است که بلاگرهای بسیاری در آن فعالیت دارند و به دلیل عامه پسند بودن و جذابیت موضوع غذا، بلاگرهای حوزه غذا مورد توجه بسیاری هستند. یکی از این بخش‌ها رستوران‌ها و معرفی و بررسی غذاهای رستوران‌های مختلف از دید بلاگرهای غذا است.

غذای حلال و دسترسی به آن در کشورهای غیر اسلامی یکی از مسائلی بوده که در برخی از موارد تبدیل به معضل برای مسلمانانی می‌شود که ممکن است برای یافتن رستوران مناسب و داشتن غذای متنوع با مشکل مواجه شوند. در این شرایط بلاگرهای غذایی وجود دارند که رستوران‌های حلال را معرفی می‌کنند.

نیازی که باعث تولد Muslim Foodies شد

Atlas Obscura در گزارش و مصاحبه‌ای به موضوع غذاهای حلال و بلاگرهای غذای حلال پرداخت و نوشت: هنگامی که جینیا آزاد (Jiniya Azad)، سمین چودری (Sameen Choudhry) و طاهره بخش (Tahirah Baksh) چند سال پیش در گوگل برای رستوران‌های حلال در نیویورک جستجو کردند، در یافتن چیزی به جز گاری‌های حلال که شاورما و فلافل می‌فروختند، دچار مشکل شدند.

بنابراین آنها مأموریت خود را برای یافتن آنچه فراتر از این نتایج جستجوی محدود وجود دارد، تعیین و چیزی که آنها پیدا کردند دنیایی پر از همه چیز بود، از مرغ داغ پاکستانی و کوفته ازبکی گرفته تا نان ترکی.

آزاد، یکی از سه نفر تیم وبلاگ‌نویسان غذا که در مجموع به عنوان  Muslim Foodies شناخته می‌شوند، می‌گوید: این چندفرهنگی بودن انواع مختلف رستوران‌ها وجود دارد و افرادی که فقط می‌خواهند غذای دیگران را امتحان کنند.

از سال 2017، آزاد، چودری و بخشی حدود 370 رستوران حلال در منطقه نیویورک را برای وبلاگ خود بررسی کرده و به دلیل تصاویر دلپذیر خود از غذاهای حلال طرفداران بین‌المللی به دست آورده‌اند.

برای حلال بودن یک غذا، باید به قوانین اسلامی که نحوه ذبح حیوانات را دیکته و خوردن برخی از حیوانات مانند گوشت خوک را ممنوع کرده پایبند بود. برای مسلمانانی که قصد پیروی از قوانین رژیم غذایی حلال را دارند، انتخاب یک رستوران جدید می‌تواند چالش برانگیز باشد.

Muslim Foodies زمانی شروع شد که آزاد، چودری و باکش اعضای انجمن دانشجویان مسلمان در کالج شهر منهتن بودند.

با زنانی که نقشه غذای حلال شهر نیویورک را طراحی کردند آشنا شوید

 آنها که در برانکس و کوئینز بزرگ شده بودند، بیشتر غذاهای حلال خانواده خود و رستوران‌های اطراف را می خوردند. در یک منطقه جدید با غذاهای مختلف، آنها علاقه مشترکی به امتحان غذاهای جدید و در عین حال پیروی از دستورالعمل‌های حلال داشتند. اما در آن زمان، جاهای کمی برای این افراد که قصد خوردن گوشت حلال را داشتند، در دسترس بود.

پست‌های Muslim Foodies به مردم کمک می‌کند غذاهایی که برخی افراد آن را متنوع‌ترین جامعه مسلمان در میان کلان‌شهرهای جهان می‌نامند، بررسی کنند.

تقریباً 770 هزار مسلمان شهر نیویورک از بیش از 75 کشور جهان آمده‌اند و غذاهای آنها منعکس‌کننده این تنوع است.

امروزه، Muslim Foodies  حدود 86900 دنبال کننده در اینستاگرام و 90400 دنبال کننده در TikTok دارد، علاوه بر کسانی که وبلاگ آنها را می‌خوانند.

آزاد یک طراح گرافیک و عکاس و بخشی و چودری، دستیار پزشک هستند. آنها هنوز هم می‌توانند راهنماهای حلال را برای همه چیز، از پیتزا گرفته تا رستوران‌های متعلق به سیاه‌پوستان پست کنند و وبلاگشان میزبان نقشه رستوران حلال است که افراد می‌توانند از آن برای یافتن رستوران‌های جدید در نزدیکی خود استفاده کنند.

تنوعی که در غذای حلال وجود دارد

ثمین چودری در گفت‌وگویی که باAtlas Obscura  داشت در مورد ویژگی خاص رستوران‌های حلال نیویورک می‌گوید: قومیت‌ها و پیشینه‌های مختلفی در این شهر وجود دارد و چون همه ما در شهر نیویورک زندگی می‌کنیم، با هم دوست هستیم. همه این قومیت‌ها و پیشینه‌ها به ما علاقه دارند و می‌خواهیم چیزهای آنها را امتحان کنیم.

چودری می‌افزاید: ما اولین رستوران حلال غذای مکزیک خود را در زمان شیوع کووید-19 داشتیم که واقعاً خوب بود و از آن زمان به قدری رشد کرد که در حال حاضر رستوران‌های حلال مکزیکی زیادی داریم. مرغ داغ نشویل چیزی است که بسیار محبوب و سپس به عنوان غذای حلال نیز پذیرفته شد.

جینیا آزاد هم در پاسخ به این سؤال که آیا این رستوران‌ها توسط مسلمانان افتتاح می‌شود که علاقه‌مند به غذاهای جدید هستند یا غیرمسلمانان گفت: در صنعت رستوران حلال برای افراد [مسلمان] که غذاهایی در فرهنگ خود ندارند، بسیار متداول است که بخواهند این نوع چیزها را برای مسلمانان سرو کنند.

طاهره بخشی هم در این گفت‌وگو در پاسخ به این سؤال که غذای مورد علاقه شما که در رستورانی در منطقه نیویورک خورده‌اید چیست گفت: من اخیراً مقلوبه را امتحان کردم و این موضوع بسیار جالب بود. این غذا اساساً یک غذای برنج و مرغ فلسطینی است، اما نحوه سرو این مرغ متفاوت است.

با زنانی که نقشه غذای حلال شهر نیویورک را طراحی کردند آشنا شوید

Atlas Obscura سؤالی با این مضمون که چگونه امیدوارید شاهد تغییر صنعت رستوران نیویورک در آینده باشید؟ از این بلاگرهای خاص غذا پرسید.

ثمین چودری پاسخ داد: ما اخیراً به تورنتو رفتیم تا حوزه حلال را در آنجا پوشش دهیم. مثل خانه به نظر می‌رسید زیرا آنها در مورد مسلمانان بسیار آگاه هستند. از سالن فرودگاه گذشتیم و من، جینیا و خواهرم در حال امتحان گزینه‌های گیاه‌خواری بودیم، زیرا می‌پرسیدیم: آیا این گوشت حلال است؟ اما خواهرم به گواهینامه‌ای در رستوران اشاره کرد که همه چیز حلال است. وقتی دیدیم پذیرایی در سالن فرودگاه تورنتو شامل گزینه‌های مورد نیاز مسلمانان هم می‌شود،‌ شوکه شدم. امیدوارم روزی شاهد اتفاق مشابهی در فرودگاه نیویورک باشیم.

طاهره بخشی هم اینگونه به این سؤال پاسخ داد:  یکی از چیزهایی که من دوست دارم اینجا در نیویورک ببینم غذاهای با نام تجاری بیشتر است - مانند مک دونالد حلال. من می‌دانم که در ماه رمضان، رستوران زنجیره‌ای IHOP یک منوی حلال را در بین غذاهای خود گنجانده است. با وجودی که فقط همین یک مکان بود، اما چنین موجی را در جامعه مسلمانان ایجاد کرد. مردم برای صبحانه‌های ویژه به آنجا هجوم آورده بودند.

ترجمه: محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
captcha