فعالان فرهنگی اهمیت افزایش جمعیت را تبیین کنند
کد خبر: 4143947
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

فعالان فرهنگی اهمیت افزایش جمعیت را تبیین کنند

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: جمعیت جوان یکی از عوامل موثر بر اقتدار ملی به شمار می‌رود، بنابراین فعالان فرهنگی و مذهبی باید برای تبیین اهمیت افزایش جمعیت و جوان‌سازی آن اقدام کنند..

رقیه موسویان، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رقیه موسویان، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز 6 خرداد در افتتاحیه دوره تربیت‌مربی ستایشگران اهل بیت(ع) ویژه خواهران که به همت کانون مداحان در محل کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، گفت: جمعیت جوان، کارآمد و سالم یکی از عوامل موثر بر اقتدار ملی به شمار می‌رود، بنابراین لازم است، به این سمت حرکت کنیم.

وی مقوله جمعیت را از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در هر جامعه دانست، گفت: جمعیت از نظر ساخت، ترکیب و توزیع از مولفه‌های موثر در اقتدار و استحکام ساخت درونی هر جامعه و در وهله بالاتر کشور به شمار می‌رود، پس اهمیت آن را نمی‌توان انکار کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: تقویت توان علمی، ارتقای منابع مادی و غیرمادی هر جامعه بدون جمعیت معنا ندارد، چون انسان‌ها می توانند سرمایه‌ها را به کار بگیرند و آن را به ارزش افزوده تبدیل کنند.

موسویان بر لزوم تلاش برای حفظ تعادل و پویایی ساختار جمعیت تاکید کرد، گفت: این مقوله یکی از اساسی‌ترین عامل‌ها در برنامه توسعه است، که در چند سال گذشته مقام معظم رهبری بارها به اهمیت این موضوع اشاره کردند.

وی با بیان اینکه بانوان، فعالان فرهنگی و مذهبی نیز در این زمینه نقش کلیدی دارند، گفت: یکی از شعارهایی که کشورمان را به موقعیت کنونی رساند «فرزند کمتر زندگی بهتر بود» که این تفکر در بین بانوان حتی نسل جدید نیز رسوخ کرده است، پس لازم است به عنوان یک زن مسلمان دیدگاه‌مان را اصلاح کنیم، که این مهم زمانی تحقق می‌یابد، که فعالان فرهنگی خادمان مساجد و تشکل‌های مذهبی وارد عمل شوند.

انتهای پیام
captcha