تشکیل گروه دختران انقلاب در ارومیه
کد خبر: 4144822
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱

تشکیل گروه دختران انقلاب در ارومیه

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: گروه دختران انقلاب در ارومیه راه‌اندازی شده است که در سطح شهر با ایجاد غرفه‌هایی در زمینه تبلیغ حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند.

عفاف و حجاببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مریم گراوندی، مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ۹ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: در یک سال گذشته دوره‌های متعدد کنشگری جهاد تبیین برای بانوان مبلغه، هیئتی و تاثیرگذار و فعال اجتماعی فرهنگی استان با موضوعات جوانی جمعیت، حمایت از خانواده و فرزندآوری و تربیت فرزند و سواد رسانه‌ای با دعوت از سخنرانان کشوری و استانی در ارومیه و دیگر شهرستان‌ها برگزار شده است.

وی از ایجاد کارگروه حمایت از خانواده در اداره کل تبلیغات اسلامی با هدف تسیهل ازدواج و فرزندآوری خبر داد و گفت: بسیاری از برنامه‌های بانوان در قالب نهضت پیشرفت بانوان در استان پیگیری و برگزار می‌شد که از مجموع فعالیت‌های یک ساله گذشته نمایشگاه‌های متعددی برگزار شده بود که به عنوان نمونه می‌توان به ایجاد غرفه در نمایشگاه دستاوردهای تبلیغات اسلامی در ارومیه و مدرسه 22 بهمن اشاره کرد.

مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به برگزاری دو دوره جوانی جمعیت با محوریت تعالی خانواده اشاره و اضافه کرد: همایش جهاد تبین، بحران جمعیت، جنگ روایت‌ها برای اقشار تاثیرگذار اعم از مبلغان و مبلغات حوزوی، موسسات قرآنی، هیئات مذهبی و فعالان عرصه جمعیت همچنین دوره‌های کنشگری عفاف و حجاب و روش‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر و بیان زیبایی‌های دینی حجاب در تالار مهدیه در ارومیه با سخنرانی اساتید برگزار شد.

وی تربیت نیروی فرهنگی و کادرسازی برای نظام اسلامی را یکی از مهم‌ترین اهداف تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در اجرای برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌هایی که در تقویت بنیه‌های اعتقادی نوجوانان موثر است، برنامه اعتکاف بوده که برای اولین بار در استان اعتکاف دانش‌آموزی دختران در ماه رجب و رمضان در شهر ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد.

گراوندی تقویت جریان‌های مردمی و هیئات مذهبی بانوان را یکی دیگر از برنامه‌های تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف تبلیغات اسلامی ایجاد جریان‌های مردمی در قالب هیئات، تشکلات دینی، جنبش‌های مردمی برای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و آموزش و حمایت آنهاست و در این راستا جریان‌های متعدد مردمی راه‌اندازی و آموزش داده شده و برای آن ها جشنواره‌ها، مهراوره و همایش‌ها برگزار شده است.

وی افزود: در تبلیغات اسلامی کارگروه‌های جداگانه هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان و هیئت اندیشه‌ورز فاطمی با هدف تقویت جریان‌های فعال در زمینه‌های فرهنگی و عفاف و حجاب و همچنین گروه دختران انقلاب در ارومیه راه‌اندازی شده است که در سطح شهر با ایجاد غرفه‌هایی در زمینه تبلیغ حجاب و عفاف فعالیت می‌کنند.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: ایجاد گروه دختران حاج قاسم متشکل از دختران نوجوانان و دانش‌آموزان دغدغه‌مند و نخبه استانی و برگزاری دوره‌های متعدد تقویت باورهای دینی و آموزش شناخت موضوع، مسئله و راه‌های حل آنها از دیگر اقداماتی بود که در یک سال اخیر اتفاق افتاد.

وی تقویت امید و باورهای دینی و انقلابی را از دیگر اهداف تبلیغات اسلامی شمرد و تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان جشن هزار نفری روزه اولی‌ها در ارومیه برگزار شد و در دیگر شهرستان‌های استان نیز با همکاری و همراهی مجموعه‌های فرهنگی این جشن‌ها در قالب اجتماع فرشته‌ها، فرشته‌های روزه‌اولی و .... برگزار شد.

گراوندی برگزاری اجتماع هزاران نفری دهه هشتادی‌های ارومیه، بانوان محمدرسول‌الله در ایام فتنه 1401 از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طی یکسال گذشته عنوان کرد و گفت: جشنواره مهرواره با نور با هدف شناسایی مشکلات و آسیب‌ها در محلات، خانواده‌ها و حوزه بانوان توسط بانوان فعال محلات و آموزش یافتن راه حل آنها از ایام فاطمیه تا میلاد حضرت فاطمه(س) برگزار و در فضای مجازی، حقیقی و صداوسیما تبلیغ شد و در این طرح 20 نفر در داوری استانی حضور داشتند و در نهایت با انتخاب داوران و شش نفر به مرحله کشوری راه یافته و به همراه خانواده به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام شدند.

وی اجرای طرح خانه مادری در ایام فاطمیه با هدف برگزاری روضه‌های خانگی و تبیین مسئله جمعیت، امیدافرینی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را دیگر برنامه این مجموعه دانست و تاکید کرد: با همکاری مبلغات دینی پویش «ما مدیون لطف مادر این خانواده‌ایم» در ایام فاطمیه در آذربایجان غربی اجرا شد و در نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم که با حمایت تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ایام فاطمیه راه‌اندازی شده بود مبلغات حضور می‌یافتند به تبیین نقش حضرت زهرا در تاریح اسلامی می‌پرداختند.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بازدید از خانه سالمندان در سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، تجلیل از پرستاران زن در روز پرستار و اجرای جشن بزرگ بچه‌های بهشت با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طی یکسال گذشته دانست و گفت: از بین نوجوانان دختر گروهی تحت عنوان رفقیانه در ارومیه راه‌اندازی شده است و این طرح یکی از زیرمجموعه‌های کانون نظام تبیین در ستاد نهضت پیشرفت بانوان است که برای گروه سنی 12 تا حداکثر 20 سال طراحی شده است و در جهت توانمند سازی دختران جوان و نوجوان، دوره‌های آموزشی تدوین عکس، فیلم و ساخت کلیپ برای آنها برگزار شده است.

وی گفت: پویش حرف آورد، برگزاری مسابقه کتاب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، اعزام بانوان فعال فرهنگی و اعضای نهضت پیشرفت بانوان به گردهمایی عفاف و حجاب در مشهد و برگزاری دوره آموزشی سخنوری و فن بیان توسط حجت الاسلام میرزایی طی سه جلسه به صورت هفتگی در مسجد حاجی خان ویژه مبلغات، مداحان خواهر و مسئولان هیئت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های واحد بانوان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بود.

انتهای پیام
captcha