جذب سرمایه 10 میلیون دلاری برای بانک اسلامی استرالیا
کد خبر: 4144903
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

جذب سرمایه 10 میلیون دلاری برای بانک اسلامی استرالیا

بانک اسلامی استرالیا که اولین بانک اسلامی این کشور است حدود 10 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Finacial Standard، گروه مالی حجاز (Hejaz Group) 10 میلیون دلار به بانک اسلامی استرالیا تزریق کرد.

بانک اسلامی نوپای استرالیا که در حال حاضر تحت ADI ـ مؤسسه مالی دارای مجوز از سازمان نظارتی احتیاطی استرالیا (APRA) برای انجام تجارت بانکی از جمله پذیرش سپرده از مردم ـ فعالیت می‌کند، قرار است امسال یا سال آینده راه‌اندازی شود.

این مؤسسه مالی در حال حاضر در حال ارائه و آزمایش محصولات و زیرساخت‌های خود قبل از شروع عرضه محدود خدمات بانکی اسلامی به مشتریان خود است. حدود 12500 مشتری بالقوه متقاضی استفاده از خدمات این بانک بوده‌اند.

هاکان اوزیون (Hakan Ozyon)، مدیر اجرایی خدمات مالی حجاز گفت که این سرمایه‌گذاری در راستای چشم‌انداز این گروه برای ارائه خدمات به مشتریان مسلمان در استرالیا است که با مشارکت سایر سازمان‌های اسلامی و غیر اسلامی برای دسترسی مشتریان به صندوق منطبق با شریعت همکاری می‌کند.

او گفت: بانک اسلامی استرالیا قبلاً خود را به عنوان یک برند برجسته اسلامی تثبیت کرده است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با آنها برای ارائه خدمات بانکی و مالی بسیار مورد نیاز به جامعه مسلمانان استرالیا هستیم.

این بانک توسط دین گیلسپی(Dean Gillespie)، مدیر اجرایی و به ریاست آنتونی وامستکر(Anthony Wamsteker) رهبری خواهد شد و اوزیون  به عنوان مدیر به تیم رهبری بانک خواهد پیوست.

مؤسسه مالی حجاز در حال حاضر 1.3 میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت و مشاوره دارد. این دو محصول در فهرست بورس استرالیا (ASX) دارد: صندوق سهام حجاز (ISLM) و صندوق املاک حجاز (HJZP).

انتهای پیام
captcha