از حمله شهرک‌نشینان به روستای جالود تا حمایت اردوغان از فلسطین
کد خبر: 4144915
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
با تحولات فلسطین؛

از حمله شهرک‌نشینان به روستای جالود تا حمایت اردوغان از فلسطین

حمله شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به روستای جالود در جنوب نابلس، واکنش نتانیاهو به عملیات حرمش، دیدار وزیر جنگ صهیونیست با وزیر دفاع آمریکا و حمایت از فلسطین در گفت‌و‌گوی هنیه و اردوغان از تازه‌ترین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا، منابع محلی اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست اقدام به تیراندازی به سمت خانه‌های فلسطینیان در این روستا کردند و خانه یک شهروند فلسطینی را در روستای جالود به آتش کشیدند.

حمله شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی به روستای جالود تحت حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی انجام گرفت و در این حمله چند فلسطینی زخمی شدند.

حبس رهبر فلسطینی در انفرادی به رغم وخامت حال

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین از حبس یک اسیر بیمار فلسطینی در سلول انفرادی خبر داد و اعلام کرد که سازمان زندان‌های صهیونیستی اسیر رافت ناصیف (58 ساله) ساکن شهر طولکرم را همچنان در سلول انفرادی محبوس کرده است.

وزارت امور اسرا و آزادگان تأکید کرد که اسیر ناصیف از چند ماه پیش وضعیت بسیار وخیمی دارد و در شرایطی کاملا غیرانسانی به حبس کشیده شده است.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین این اسیر فلسطینی از چند بیماری مزمن رنج می‌برد. او از رهبران جنبش حماس در کرانه باختری است و 21 سال از عمر خود را پشت میله‌های زندان سپری کرده است.

نزدیک به 5000 اسیر زن و مرد فلسطینی در شرایطی بسیار سخت و ناگوار در زندان‌های رژیم صهیونیستی به حبس کشیده شده‌اند که در میان آن‌ها صدها زن و کودک و بیمار دیده می‌شود.

واکنش نتانیاهو به عملیات حرمش

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش به هلاکت یک صهیونیست در عملیات تیراندازی امروز در شهرک حرمش در شمال طولکرم، تهدید به قتل مجریان این عملیات کرد.

بنیامین نتانیاهو در واکنش به این عملیات تأکید کرد که در اسرع وقت حساب خود را با مجریان این عملیات تسویه خواهیم کرد.

گفتنی است که دیروز در عملیات تیراندازی در شهر حرمش در شمال طولکرم یک نیروی امنیتی صهیونیستی به هلاکت رسید.
این عملیات ساعاتی پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر طولکرم انجام گرفت.

در جریان یورش صهیونیست‌ها به طولکرم، مبارزان مقاومت فلسطین با آنان وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند که طی آن یک نظامی اسرائیلی هم زخمی شد.

وزیر جنگ صهیونیست با وزیر دفاع آمریکا دیدار می‌کند

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در اروپا طی هفته‌های آتی دیدار خواهد کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از وزرایش خواسته به آمریکا سفر نکنند؛ چراکه وی منتظر دعوتنامه‌ای برای سفر به کاخ سفید است.

این شبکه اعلام کرد، دفترهای گالانت و آستین اعلام کردند که ادامه به تأخیرانداختن نشست بین آن‌ها ممکن نیست و پرونده‌هایی وجود دارد که باید درباره آن هماهنگی صورت گیرد. از جمله این پرونده‌ها وضعیت دشوار امنیتی رژیم صهیونیستی، برنامه هسته‌ای ایران و پایان عملیات نظامی در غزه هستند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد که دولت آمریکا شرط جدیدی را برای امکان برگزاری نشستی میان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو گذاشته است. مسئولان ارشد کاخ سفید نامه‌ای را به دفتر نتانیاهو تحویل دادند.

در این نامه تأکید شده است که امکان آمدن نتانیاهو به کاخ سفید و دیدار با بایدن و کمک بایدن به عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان وجود دارد؛ اما به شرط لغو پیش‌نویس قانون «جمعیت‌ها» که به فعالیت‌های نهادهای مدنی در فلسطین آسیب می‌زند.

رسانه‌های عبری‌زبان از افزایش فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی برای ممانعت از تصویب این قانون خبر دادند که موجب کاهش کمک‌های دولت‌ها و مراکز خارجی به فلسطینی‌ها می‌شود.

حضور فرمانده سنتکام در مانور رژیم صهیونیستی

همزمان با آغاز مانورهای ارتش رژیم صهیونیستی برای شبیه سازی جنگ چند جبهه‌ای، منابع خبری از سفر رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا به تل‌آویو و حضور وی در جلسه ارزیابی امنیتی در ارتباط با این مانور خبر دادند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توییتی اعلام کرد که مایکل اریک کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در یک سفر سه روزه وارد تل‌آویو شد.

ادرعی گزارش داد، کوریلا سفر خود به اسرائیل را از مقر یگان ۵۰۴ که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات از منابع انسانی را بر عهده دارد آغاز کرد.

کوریلا با حضور در جلسه ارزیابی وضعیت در چارچوب مانورهای نظامی موسوم به «مشت قاطع» از آمادگی ارتش اسرائیل برای مقابله با وقوع جنگ در چند جبهه مطلع شد.

مایکل کوریلا در این جلسه راه‌های مشارکت عملیاتی با ارتش اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی سه شنبه مانورهای نظامی جامعی را آغاز کرد که شبیه‌سازی جنگ چند جبهه‌ای از جمله جبهه‌های لبنان، سوریه، غزه و کرانه باختری است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: این رزمایش به مدت دو هفته و با حضور تمامی شاخه‌های ارتش یعنی نیروی زمینی، هوایی و دریایی ادامه خواهد داشت و همچنین شامل رزمایش‌هایی است که مدیریت عملیات ارتش توسط ستاد کل ارتش را شبیه‌سازی می‌کند.

حمایت از فلسطین در گفت‌و‌گوی هنیه و اردوغان

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رئیس‌جمهور ترکیه در یک گفتگوی تلفنی در خصوص تداوم حمایت از آرمان فلسطین تاکید کردند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور ترکیه را تبریک گفت.

هنیه در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرد که ترکیه در سایه ریاست جمهوری اردوغان، شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرد: من مطمئن هستم که مواضع رئیس‌جمهور ترکیه در حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آنها همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت.

هنیه همچنین خطاب به اقشار مختلف ملت ترکیه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به عنوان یک الگوی دموکراتیک تبریک گفت.

اردوغان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی از اسماعیل هنیه تشکر و تأکید کرد که به حمایت از برادران خود در فلسطین و حقوق حقه آنها ادامه می‌دهد.

رایزنی نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان با مدیر اطلاعات مصر

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین که طی سفری رسمی به قاهره رفته است، با مدیر اطلاعات مصر درباره اوضاع غزه رایزنی کرد.

محمد آشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با عباس کامل، مدیر اطلاعات مصر درباره اوضاع در نوار غزه گفت‌وگو کرد.

آشتیه در جریان سفر به مصر و دیدار با کامل، به بررسی شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک و در رأس آن مسائل مرتبط با غزه و راه‌های کاهش رنج ساکنان آن و تسهیل عبور و مرور فلسطینیان از طریق گذرگاه‌ها پرداخت.

دو طرف درباره صادرات برق از مصر به غزه برای بهبود توان و ظرفیت برق و روند فرایند بازسازی غزه گفت‌وگو کردند.

آشتیه و کامل بر لزوم نقش آفرینی مصر در روند احداث نیروگاه‌های آب شیرین کن با تامین مالی کمک کنندگان در غزه و فعالسازی شبکه‌های تلفن همراه فلسطین در مصر تأکید کردند.

نخست‌وزیر فلسطین همچنین خواستار فشار بر اسرائیل برای توقف اقدامات مرتبط با یورش‌های مکرر به شهرها، روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی در کرانه باختری و تشدید شهرک سازی و کسر مالیات از فلسطینی‌ها شد.

وی بر لزوم اجرایی شدن طرح بین‌المللی برای احیای مجدد صلح در فلسطین تأکید کرد. آشتیه دوشنبه در رأس یک هیئت فلسطینی طی سفری رسمی وارد مصر شد.

انتهای پیام
captcha