برگزاری 16 کارگاه قرآنی در ناحیه مقاومت شهید محلاتی
کد خبر: 1311774
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
فیضی عنوان کرد:

برگزاری 16 کارگاه قرآنی در ناحیه مقاومت شهید محلاتی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول ناجیه مقاومت بسیج شهید محلاتی تهران از برگزاری 16 کارگاه آموزش سبک زندگی قرآنی در این ناحیه خبر داد و گفت: در این کارگاه‌ها سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید مجرب آموزش داده شده است.


قاسم فیضی، مسئول ناحیه مقامت بسیج شهید محلاتی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های قرآنی اجرا شده در این ناحیه گفت: برای این ناحیه در مجموع برگزاری 16 کارگاه سبک زندگی قرآنی در نظر گرفته شده بود که تمام این کارگاه‌ها بر اساس زمانبندی‌ها برگزار شدند.



وی در ادامه با تأکید بر اینکه از این تعداد کارگاه، پنج کارگاه در سال 91 و 11 کارگاه دیگر نیز در سال 92 برگزار شده است، افزود: این کارگاه‌ها در دو مرحله برگزار شده است، مرحله اول  در سطح نواحی و مرحله دوم نیز در سطح مناطق برگزار شده است.



مسئول ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی تهران با تأکید بر اینکه در این کارگاه‌ها سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید برجسته آموزش داده‌ می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه جدیدی برای برگزاری این کارگاه‌ها نداریم، اما اگر از سوی سازمان قرآن و عترت سپاه استان تهران موارد جدیدی ابلاغ شود؛ آمادگی اجرای آنها وجود دارد.



فیضی در ادامه با اشاره به اینکه برای برگزاری هر کارگاه مبلغی نزدیک به 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: استقبال از این کارگاه‌ها در مرحله اول و دوم بسیار خوب بوده و با توجه به بحث‌ها و آموزش‌های کاربردی در این کارگاه‌ها افراد شرکت کننده توانستند آموزش‌های قرآنی را به خوبی فرا گیرند.



وی با تأکید بر اینکه تا کنون تمامی عناوین ابلاغ شده از سوی سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به برگزاری طرح واژه‌های آسمانی اشاره کرد که در آن علاقه‌مندان به یادگیری ترجمه قرآن کریم در مدت زمان بسیار کوتاهی با بیش از 80 درصد ترجمه قرآن کریم آشنا می‌شدند.



مسئول ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی تهران اجرای طرح ارزیابی سطح قرآنی بسیجیان این منطقه را یکی دیگر از طرح‌‌های اجرا شده عنوان کرد و افزود: در این طرح نفراتی که به عنوان ارزیاب معرفی شده بودند جزء مربیان قرآنی بودند و در جلسات توجیهی مربوط به این طرح که توسط سازمان قرآن و عترت سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد، حضور یافتند.



فیضی تصریح کرد: طرح ارزیابی سطح قرآنی بسیجیان در ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی کلید خورده است، اما با توجه به گستردگی آن انتظار می‌رود این طرح زمان بر باشد.



وی در ادامه مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این ناحیه را مربوط به برگزاری مسابقات قرآن «الحافظون» در مرحله استانی دانست و خاطرنشان کرد: در اواخر آبان‌ماه و یا اوایل آذرماه مرحله استانی جشنواره قرآنی «الحافظون» برگزار می‌شود که در این مرحله 50 نفر از برگزیدگان رشته‌ها و مقاطع مختلف ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی نیز حضور خواهند داشت.



مسئول ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی تهران در پایان یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی پیش روی این ناحیه در فصل پاییز را مربوط به یادواره شهدای شاخص قرآنی دانست و گفت: این یادوار در هفته بسیج  برگزار خواهد شد.

captcha