همایش میقات‌الصالحین در شیروان برگزار شد
کد خبر: 1321128
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲

همایش میقات‌الصالحین در شیروان برگزار شد

گروه خبرنگاران افتخاری/ حسینعلی ظفری: همایش میقات‌‌الصالحین در محل مصلای نماز جمعه شیروان با هدف گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین برگزار شد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌محمد محمدی، فرمانده بسیج سپاه ناحیه شیروان درهمایش میقات‌الصالحین در محل مصلای نماز جمعه شیروان با گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین گفت: هفته بسیج، نمایشگاه عملکرد بسیج در عرصه‌های مختلف است.


وی افزود: بسیج یک سازمان نظامی صرف نیست که فقط به فکر دفاع نظامی از کشور باشد بلکه بسیج برای تمام حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی، اجتماعی و... برنامه دارد و نقش بسیج در رفع برخی از مشکلات جامعه برکسی پوشیده نیست.


محمدی با اشاره به اینکه بسیجیان نمادی از خدمتگزاران بی‌منت در جامعه هستند، گفت: بسیجیان با ایثار و فداکاری در متن حوادث و حضور در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها و با شورآفرینی و امید، روحیه بخش جهاد و استکبارستیزی در جامعه هستند.


فرمانده بسیج سپاه ناحیه شیروان ضمن عرض خداقوتی به اعضای شجره طیبه صالحین، بیان کرد: حلقه‌های تربیتی صالحین در پایگاه‌ها و واحدهای مقاومت با محوریت مباحث اعتقادی و بصیرتی شکل داده شده و روز به روز نیز از نظر کمی و کیفی به آن افزوده می‌شود.


محمدی با بیان اینکه بسیجیان شعار و شعور حسینی(ع) را دوباره در هفته بسیج تکرار می‌کنند، گفت: بسیجیان با دیدار و ارتباط با روحانیت و خانواده‌های معظم شاهد، حضور فعال در پایگاه‌های مساجد، مدارس، محلات، ادارات و کارخانجات، ایجاد بسیج روشنگری با محوریت بصیرت در عرصه‌های مختلف، سازماندهی فرهنگی و اجتماعی، افتخارآفرینی در حوزه دانش هسته‌ای، مشارکت در برنامه‌های محرومیت‌زدایی و خدمت به محرومین و توجه به نیازمندان کشور، حضور فعال در عرصه‌های امر به معروف و نهی از منکر در ادامه رسالت دینی و شعور حسینی(ع)، آمادگی همه جانبه رزمی و دفاعی از امنیت کشور در قالب گردان‌های عاشورا، الزهرا(س)، بیت‌المقدس، امام حسین(ع) و امام علی(ع)، حضور در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و به میدان آوردن خدمت حماسه اقتصادی، افتخارات ورزشی، اطلاعاتی، امنیتی و ایجاد فضاهای مجازی، اقتدار خود را تمامی عرصه‌ها دوباره به نمایش خواهند گذاشت.


کریم مدیر، معاون تعلیم و تربیت سپاه ناحیه شیروان نیز گفت: در این همایش که به مناسبت هفته بسیج مستضعفین با محوریت بسیج، ولایت، انتظار و سبک زندگی اسلامی تشکیل شده بود، حدود دوهزار و 500 نفر از بسیجیان خواهر و برادر از یکصد حلقه نمونه صالحین شهرستان به صورت سازماندهی شده در محل مصلای شهرستان شیروان گردهم آمدند.


وی افزود: حدود هزار حلقه تربیتی صالحین در سطح پایگاه‌ها و واحدهای مقاومت شهرستان شیروان تشکیل شده است که این حلقه‌ها به صورت هفتگی در سطح پایگاه‌ها و واحدهای مقاومت برگزار می‌شود و در هرهفته موضوعات ارسالی از سوی معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه شیروان در بین اعضای حلقه‌های صالحین توسط مربیان مورد تدریس و تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.


یادآور می‌شود، توزیع بسته‌های فرهنگی و پلاکارد و بنر نام گذاری شده حلقه‌ها به نام شهدای شهرستان و پذیرایی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.


این همایش توسط معاونت تعلیم و تربیت و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی بسیج سپاه ناحیه شیروان از ساعت 9 آغاز و با حضور تمامی شرکت‌کنندگان در مراسم عبادی ـ سیاسی نماز جمعه ختم شد.
captcha