موفقیت در مذاکرات مرهون مقاومت ملت ایران است
کد خبر: 1321558
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

موفقیت در مذاکرات مرهون مقاومت ملت ایران است

گروه سیاسی: نائب‌رئیس مجلس ضمن تجلیل از تلاش نمایندگان ایران در مذاکرات ژنو 3 به ویژه وزیر امور خارجه گفت: ما این پیروزی و موفقیت را در این مرحله مرهون مقاومت ملتی می‌دانیم که در سخت‌ترین فشارها و تحریم‌ها در کنار حقوق مشروع خود ایستادند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، صبح امروز، یک‌شنبه، 3 آذرماه در آغاز جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: از حدود نیم قرن پیش دنیا با پدیده جدیدی روبرو شده است؛ پدیده‌ای که از بالندگی و نشاط و امید به آینده عمق بصیرت و دانش، ‌شجاعت و ایستادگی برخوردار بود؛ این پدیده چهره سیاه و عنود، بی‌ریشه و به شدت آسیب‌پذیر باطل را می‌شناخت و بر راهبرد ساخت درون قدرت پافشاری می‌کرد و راه برون‌رفت از تمامی چالش‌ها و تنگناها و غلبه بر دشمنان کینه‌توز و مستکبرین را در آراستگی به ایمان و اتکای به خدا و بازوان توانای بندگان صالح جست‌وجو می‌کرد.



وی این پدیده را امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: ایشان در پرتو بصیرت، ‌مجاهدت، مقاومت و شجاعت و همه ارزش‌های متعالی اسلام را در مدرسه انقلاب فراروی ملت ایران گشود و جوانان برومند و ملت هوشمند ایران در این مدرسه که همان مدرسه بسیج است، ثبت‌نام کردند و با الهام از استعداد جوشان ایرانی و ایمان و اعتقاد محمدی و صبر و استقامت عاشورایی به مقام والا و ارزشمندی دست یافتند که نام زیبای بسیجی زیبنده آن بود.



منتخب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان مدرسه بسیج نماد بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام هستند و همین ویژگی‌های ماندگار است که امکان حضور آنان را در نقطه مورد نظر اسلام، قرآن و انقلاب فراهم آورده است.



ابوترابی‌فرد ادامه داد: انقلاب اسلامی و بسیج، مردم‌سالاری برآمده از متن دین و آموزه‌های وحیانی، نهضت فرهنگی، نشاط علمی و حرکت سیاسی قدرتمند، پرموج و دامنه‌داری را در اسلام پدید آورد که از گستره دنیای اسلام فراتر رفته و جوامع بشری جویای حق را به شدت تحت تأثیر ارزش‌های متعالی انسانی و الهی خود قرار داده است.



نائب‌رئیس مجلس تصریح کرد: هویت بسیجی، بصیرت برآمده از ایران، صلابت نشئت گرفته از اتکای به خدا و اعتماد به بندگان شایسته و صالح خدای متعال در شخصیت رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی تجلی یافته و این شخصیت الهی و بسیجی است که امروز ملت بزرگ ایران را با قامتی استوار و اقتدار برآمده از حماسه سیاسی 24 خرداد 92 رویاروی زیاده‌خواهان جهان و استکبار جهانی با استکبار در مسیر دفاع از منافع ملی خود قرار داده‌اند.



وی خاطرنشان کرد: اگر پدیده استثنایی افتخار‌آفرین و عزت‌بخش رهبری صالح که تجسم عینی حضور دین، فقه، اخلاق، صداقت و دانش در عرصه سیاست است، در متن انقلاب اسلامی حضور نداشت، نمایندگان جمهوری اسلامی در مذاکرات ژنو 3 این‌گونه با اقتدار از منافع ملی و از حقوق مشروع ملت ایران نمی‌توانستند دفاع کنند.



منتخب مردم تهران در مجلس ضمن تجلیل از تلاش نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو 3 به ویژه وزیر امور خارجه گفت: ما این پیروزی و موفقیت را در این مرحله مرهون مقاومت ملتی می‌دانیم که به امام و رهبر شایسته خود اقتدا کرده و در سخت‌ترین تنگناها، فشارها و تحریم‌ها در کنار حقوق مشروع خود مقاوم و استوار ایستاده‌اند و برای رسیدن به تمام حقوق مشروع خود راهی جز ایستادگی و مقاومت بر اصول حق و مسلم جمهوری اسلامی ایران در چارچوب هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب نمی‌شناسند.



وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس با تأکید و پافشاری بر حق قطعی و مسلم ملت ایران در برخورداری از غنی‌سازی اورانیوم در داخل کشور برای اهداف مشروع و حقوق مسلم خود از اقدامات و گام‌های بلندی که در این راه برداشته شده حمایت می‌کنند و برای ملت ایران و تمام آزادی‌خواهان جهان عزت، پیروزی و افتخار را مسئلت می‌کنند.



نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در سومین دوره جام بین قاره‌ای را به عموم ورزشکاران و ملت ایران تبریک گفت و برای تیم ملی والیبال آرزوی موفقیت کرد.

captcha