تبیین شاخص‌های ازدواج سالم در اسلام
کد خبر: 1455491
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹

تبیین شاخص‌های ازدواج سالم در اسلام

کانون خبرنگاران نبأ/ حمیدرضا گل محمدی: استاد دانشگاه مازندران در گفتمان «جوان، ازدواج و امنیت»، گفت: دینداری، هم‌کفو بودن، عفت و پاکدامنی، آسان‌گیری ازدواج، دوری از تجملات در مراسم ازدواج، پایین آوردن سطح توقعات از شاخص‌های ازدواج سالم در اسلام هست.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مراسم گفتمان دینی با موضوع «جوان، ازدواج و امنیت» که هفتم مهرماه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان سیمرغ در هنرستان کار و دانش مائده این شهرستان  برگزار شد.

ابراهیم اندرخور، استاد دانشگاه مازندران در این گفتمان گفت: دینداری، هم‌کفو بودن، عفت و پاکدامنی، آسان‌گیری ازدواج، دوری از تجملات در مراسم ازدواج، پایین آوردن سطح توقعات از شاخص‌های ازدواج سالم در اسلام هست.
وی افزود: ازدواج به عنوان سنگ بنای اولیه خانواده و عاملی اساسی برای زوجیت و همدلی دو جوان، زمینه بالندگی و پیشرفت همسران به شمار می‌آید و انسان‌ها می‌توانند در سایه اندیشه، ایمان واقعی و در پناه زوجیت شایسته، با اطمینان و صلابت، بر ناکامی، فراز و نشیب‌های زندگی چیره شوند و از وادی‌های شکست، مصمم و استوار عبور کنند و بتوانند از گذرگاه اسفل‌السافلین به سوی اعلی علیین که همان مقصود خلقت است، راهی بگشایند .
اندر خور تصریح کرد: ازدواج‌هایی که همراه با احساسات، تجملات و چشم هم‌چشمی‌ها صورت می‌پذیرد، از دوام و استحکام کم‌تری برخوردار است و اکثر منجر به پاشیدگی کانون گرم خانواده‌ها، سرگردانی فرزندان و نهایتا معضلات فرهنگی و اجتماعی می‌شود.
استاد دانشگاه‌های مازندران یکی از مشکلات ازدواج جوانان را نبود امنیت شغلی و اشتغال برای آنان برشمرد و خاطرنشان کرد: این مشکلات باعث بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان، سخت‌گیری‌ها و عدم رغبت به فرزندآوری در میان آنان خواهد شد.

captcha