جامعه کارگری مقید به آداب قرآنی مولد مؤثری در امر تولید است
کد خبر: 1459519
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

جامعه کارگری مقید به آداب قرآنی مولد مؤثری در امر تولید است

گروه فعالیت‌های قرآنی: جامعه کارگری که با قرآن و معیار قرآن آشنا و به آداب قرآنی مقید باشد مولد مؤثری در امر تولید است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی عصر روز گذشته، 19 مهرماه در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی جامعه کارگری استان که در مهد قرآن محلات برگزار شد با تأکید بر لزوم ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: خوشبختانه امروز شاهد گسترش و رشد روز افزون این فرهنگ در جامعه هستیم و نمود آن در مسابقات قرآنی به خوبی به چشم می‌خورد.

وی بیان کرد: جامعه کارگری که با قرآن و معیار قرآن آشنا و به آداب قرآنی مقید باشد مولد مؤثری در امر تولید است.

حجت‌الاسلام قربان پور با تأکید بر لزوم گسترش شناخت و معرفت نسبت به آموزه‌های کلام وحی در جامعه، تصریح کرد: در جامعه دینی و اسلامی هیچ نعمتی برای انسان بالاتر از نعمت آشنایی با قرآن نیست و یقیناً آثار و برکاتی که جامعه قرآنی در محیط‌های کاری خواهند داشت بسیار زیاد و مثال زدنی است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان، ادامه داد: مجموعه کاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مجموعه‌ای مولد و دارای شرایط ارزشمندی هستند که اگر با قرآن و مفاهیم دینی نیز آمیخته شوند، قطعاً می‌توانند با دست قوی در عین تولید تحول عظیمی در سطح جامعه و استان بوجود آورند.

نیروی قرآنی مولد تولید است

وی اظهار کرد: یقیناً نیروی قرآنی مولد پشتیبان تولید بوده و اهل خیانت و انسانی گذرا و نان به نرخ روز خور متعارف نیست.

حجت‌الاسلام قربان پور افزود: ما در تعاریف اهل‌ بیت(ع) داریم که فرموده‌اند در کار خود استحکام ایجاد کنید که با توجه به این مهم باید گفت که ایجاد این استحکام مبنا و ریشه نیازدارد که اگر ریشه آن بر اصول و آموزه‌های قرآنی استوار باشد می‌تواند منجر به ارائه تولیدات و افکارمطلوب شود.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: جامعه قرآنی که در بخش کار و کارگری در حال تلاش است نتایج مثبتی در عرصه تولید به جامعه عرضه می‌کند.

لزوم ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی در جامعه

وی با اشاره به لزوم ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی در جامعه، ادامه داد: کشور ما هنوز برای ریشه کن کردن معظل بی‌سوادی قرآنی راه بسیار زیادی در پیش دارد و همه مسئولان و متولیان این عرصه باید در این زمینه با هم حرکت کنند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور تصریح کرد: بخشی از این جریان ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی به عموم مردم باز می‌گردد و بخش اعظمی در محیط‌های دانشگاهی و مدارس و بخشی نیز در محیط‌های کارگری است.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری در ایجاد مدینه فاضله قرآنی نقش و سهم زیادی برعهده دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه قشرعظیمی از جامعه ما را اقشار کارگری تشکیل می‌دهند، لذا اگر جامعه کارگری و مدیریت آن آمادگی و همدلی لازم را در این راستا داشته باشند، قطعاً می‌توان گام‌های مثبتی در جهت رفع بی سوادی قرآنی در جامعه برداشت.

راه‌اندازی نهضت قرآن‌آموزی در جامعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره اینکه راه‌اندازی نهضت قرآن‌آموزی در جامعه نیازمند قیام همگانی است، اظهار کرد: بیشترین آثار قرآن در عملکرد و رفتار خانواده‌ها نمود پیدا می‌کند و اگر خانواده‌ها و افکارشان قرآنی شوند فرزندان نیز تأثیر می‌پذیرند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام شفیعی، مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان نیز در ادامه برگزاری این دوره از مسابقات را گامی ارزنده در جهت ترویج فرهنگ قرآنی دانست و گفت: این شورا با هدف توسعه فعالیت‌های قرآنی در واحدهای تولیدی و کارخانجات تشکیل شده و تاکنون جلسات متعددی نیز در سطح استان و شهرستان‌ها با این هدف برگزار شده است.

وی با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه کارگری، بیان کرد: این دوره از مسابقات نیز با این هدف برگزار و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته و با تعامل خوب مسئولان اداره کار و تبیلغات استان از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار بود.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: امید است از برکت این دوره از مسابقات شاهد رشد بیشتر فعالیت‌های قرآنی در سطح استان و جامعه کارگری باشیم.     

captcha