ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بهترین فرصت برای ترویج سنت حسنه وقف است
کد خبر: 2614138
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بهترین فرصت برای ترویج سنت حسنه وقف است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ وقف باید این سنت حسنه برای همگان تبیین شود و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بهترین فرصت برای ترویج و نهادینه شدن وقف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از اصفهان، با تأکید بر ترویج و نهادنیه شدن فرهنگ وقف در جامعه گفت: فرد واقف با بخشش تمام یا بخشی از اموال خود نقش بسزایی در مرتفع ساختن مشکلات جامعه دارد.

وی با بیان اینکه 27 صفر روز وقف است، بیان کرد: اولین نشست قرارگاه مرکزی هفته وقف استان اصفهان برگزار شده و در آن ستاد هفته وقف تشکیل و وظایف مسئولان و حاضران در جلسه مشخص شد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان افزود: به منظور ترویج فرهنگ وقف باید این سنت حسنه برای همگان تبیین شود و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بهترین فرصت برای ترویج و نهادینه شدن این سنت حسنه است.

وی اظهار کرد: روحانیان و مبلغان باید از این ایام برای تبیین فرهنگ وقف بهره برده و ضمن بیان اجر معنوی این سنت حسنه، درخصوص پیشرفت و توسعه جامعه از طریق وقف نیز همگان را مطلع سازند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه وقف از صدر اسلام توسط نبی اکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) رایج بوده است، افزود: واقفان باید با تأسی از ائمه معصومین(ع) با توجه به مقتضات و نیازهای جامعه، وقف کنند.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: در سال گذشته، حدود 100 وقف به ارزش 300 میلیارد ریال در استان اصفهان داشتیم  که در زمینه ساخت مسجد، حسینیه و روضه‌خوانی برای عزاداری امام حسین(ع) و مواردی از این قبیل بود.

وی  بـا اشـاره بـه ثـبت 111 مورد وقف جدید با ارزش ریــالــی 121 مـیـلـیـارد ریـال در سـال جـاری گـفـت: این تعداد وقف نسبت به‌مـدت مـشـابـه سال گذشته صد درصد افزایش داشته است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان گفت: پیش از 500 نوع نیت وقف در زمینه‌های مختلف شناسایی شده است که امروزه باید با نیازسنجی و تشویق خیران، وقف‌های جدید در راستای نیازهای روز جامعه داشته باشیم.

captcha