بیش از ۳۰۰ مبلغ به سراسر استان مرکزی اعزام می‌شوند
کد خبر: 2766747
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
در آستانه دهه فجر؛

بیش از ۳۰۰ مبلغ به سراسر استان مرکزی اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی: رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اعزام ۳۳۰ مبلغ همزمان با ایام‌الله دهه فجر به نقاط مخلف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قراآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: از جمله برنامه‌های فرهنگی این اداره به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اعزام مبلغ با نقاط مختلف استان است.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از 330 نفر به مناطق مختلف استان اعزام می شوند تا برنامه‌های  فرهنگی و تبلیغی استان را پوشش بدهند، اظهار کرد: این روحانیان شامل روحانیان بومی فعال در حوزه‌های علمیه و غیربومی اعزامی از حوزه علمیه و معاونت تبلیغی قم است  و برای  روحانیان مستقر نیز اجرای برنامه‌های ویژه متناسب با موضوع دهه فجر پیش‌بینی شده است که شامل 90 نفر روحانی است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور با بیان اینکه هدف کلی از این اعزام‌ها تبیین ارزش‌های اسلامی و تبلیغ ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی ایران برای مردم و مقابله با فرهنگ غربی است، ادامه داد: پاسخگویی به برخی از شبهات، تبلیغ برای توسعه جمعییت، تبیین سبک زندگی اسلامی و بیان آسیب‌های ماهواره و اهداف نظام استکباری در جهت راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله موضوعاتی است که روحانیان در سخنرانی‌های خود به آن‌ها اشاره می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز کشور نیازمند است که در مواقع هجوم ساماندهی‌شده استکباری کار جبهه فرهنگی انجام دهد و مکرراً مقام معظم رهبری در سخنان و بیانات ارزشمند خود فرموده است «کار فرهنگی باید با کار جبهه‌ای انجام بگیرد و جزیره ای نباشد».

رئیس کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان، افزود: 8 سال دفاع مقدس بارزترین نمونه کار جهادی و جبهه‌ای بود؛ چراکه اگر قرار بود عملیاتی انجام شود صرفاً به عهده یک گروه نبود؛ بلکه جهاد، ارتش، سپاه و کمک‌های مردمی پشتیبان آن بود و همه یکپارچه و منسجم در مقابل دشمن می‌ایستادند.

وی بیان کرد: در خصوص برنامه‌های فرهنگی نیز باید دقیقاً به همین شکل عمل شود؛ چراکه در حال حاضر هجوم استکباری پیوسته در حال وقوع است و باید با اتحاد و یکپارچگی در برابر آن بایستیم.

حجت‌الاسلام قربان‌پور بیان کرد: از جمله فرصت‌هایی که استکبار جهانی آن را مغتنم شمرده و برای مبارزه با نظام انقلاب اسلامی ایران برنامه‌ریزی می‌کند ایام‌الله دهه فجر است؛ لذا به‌صورت جبهه‌ای باید با آن مقابله شود و در این راستا خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، مبلغان دینی و ... باید به‌طور جدی و هماهنگ وارد عمل شوند تا اثر تبلیغات سوء دشمنان را خنثی کنند.

وی بیان کرد: گاهی اوقات ممکن است در خصوص مقابله با دشمن هزینه‌های زیادی نیز متقبل شویم؛ ولی از آنجایی که رویکرد جبهه‌ای نداریم خیلی تأثیرگذار نباشد و به نتیجه نهایی نزدیک نشویم.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه ازاین‌رو لازم است که روحیه جهادی در مباحث فرهنگی تقویت شود، تأکید کرد: در این راستا باید همه کمیته‌های ستاد دهه فجر خود را مسئول بدانند و کوچک‌ترین سهل‌انگاری نداشته باشد تا یک کار بزرگ و اثرگذار در ایام الله دهه فجر انجام شود و در نهایت شاهد حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی 22 بهمن باشیم و این حضور جریان و موج عظیمی برای مقابله با دشمن ایجاد کند.

captcha