شوراهای اسلامی از ظرفیت جوانان در توسعه نشاط اجتماعی بهره گیرند
کد خبر: 3252784
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

شوراهای اسلامی از ظرفیت جوانان در توسعه نشاط اجتماعی بهره گیرند

گروه اجتماعی: فرماندار فردوس با تأکید بر اینکه شوراهای اسلامی از ظرفیت جوانان در توسعه نشاط اجتماعی بهره گیرند، گفت: همراهی و همگامی مردم با شوراها نیازمند فراهم بودن زمینه‌های مناسب فرهنگی و اجتماعی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس شب گذشته، 13 اردیبهشت‌ماه درنشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: سه عاملی که می‌تواند جامعه را پویا داشته و باعث رشد و ترقی آن شود زمانی است که مسئولانی عادل، دلسوز و متحد در آن جامعه حضور داشته باشند.



وی عنوان کرد: مسئولان باید در جهت رشد مردم، شهر و حمایت مستضعفان قدم برداشته و  با مشورت گام‌های موثری را بردارند.



محمدعلی عبدالله‌زاده، منتخب مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای از تکمیل بیمارستان یکصد تختخوابی فردوس در سال 94 خبر داد و افزود : با همدلی و همراهی مسئولان شهرستان فردوس به ویژه فرماندار پرتلاش توانسته‌ایم اقدامات بسیار مؤثری را در زمانی کوتاه برای پیشبرد اهداف عالی شهرستان به ثمر برسانیم.



عبدالله‌زاده از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ابراز نارضایتی کرد و افزود: باید از پرداخت یارانه جلوگیری شود چراکه این مبلغ کلان را می‌توان در جهت آبادانی شهرها و با در اختیار گذاشتن این مبلغ به شوراها اقدامات بسیار مؤثری انجام داد.



وی ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی به مسئولان اجرائی جهت رفع‌کمبودهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و سایر امور رفاهی‌ را از دیگر وظایف شوراها برشمرد.



محمدرضا رجبی‌مقدم، فرماندار فردوس نیز همراهی و همگامی مردم با شوراها را نیازمند فراهم بودن زمینه‌های مناسب فرهنگی و اجتماعی برشمرد و فراهم نمودن این ظرفیت‌ها را بیش از هر چیز بر عهده خود شوراها دانست.



وی اظهار کرد: آنچه که امروز در عرصه مدیریت نوین شهری، باید از سوی اعضای شوراهای شهر و روستا مورد ارزیابی و عمل قرار گیرد توجه به موضوع زیباسازی شهرها و روستاها، پایبندی کامل به قوانین، آینده‌نگری و دوراندیشی، توجه به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و رعایت استانداردها، حفظ و توسعه فضای سبز و پاسداری از محیط زیست و مشارکت دادن جوانان و بانوان در توسعه نشاط اجتماعی است.



مزدآور، رئیس شورای شهرستان فردوس شورا را ستون فقرات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اهداف شورا در شهرستان را رسیدن به معرفت و آگاهی بهتر در رسیدگی به امور و اجتناب از خود محوری و خودکامگی عنوان کرد.



مزدآور مشکلات شورا را عدم استقلال مالی برای رسیدگی به برخی امور و همچنین کمرنگ بودن جایگاه شورا در بحث بودجه بیان کرد و خواستار پیگیری و توجه هرچه بیشتر به اعضای شورا شد.



میثمی، رئیس شورای شهر، شورا را اولین نهاد و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان بیان کرد و یادآور شد: شورای شهر و شهرستان با همدلی و همراهی امور را پیگیری می‌کنند و تمام تلاش خود را در جهت پیشرفت و آبادانی شهرستان انجام می‌دهند.

captcha