گذری بر دومین شب نمایشگاه قرآن مشهد/ خبری از مردم و مسئولان نبود
کد خبر: 3320720
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۲

گذری بر دومین شب نمایشگاه قرآن مشهد/ خبری از مردم و مسئولان نبود

گروه اجتماعی: گذر زمان در دومین شب دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد فضای گرم میان غرفه‌ها و تکاپو برای استقبال از مسئولان و مردم جهت بازدید از نمایشگاه را به یخبندان تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در دومین شب از دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد شب گذشته هفتم تیرماه، غرفه‌ها همه آماده برای پذیرایی از بازدیدکنندگان و مسئولان استان بودند، با این وجود گذر زمان، فضای گرم میان غرفه‌ها و تکاپو برای استقبال از مسئولان و متولیان برگزاری نمایشگاه را به یخبندان تبدیل کرد، چرا که حتی یک نفر از متولیان برگزاری این نمایشگاه نیز حضور نداشته و چشم امید خبرنگاران که به درهای بسته بود.

بیشتر بازدیدکنندگان از نمایشگاه، خود، صاحب غرفه‌ای بودند که به دلیل عدم حضور استقبال‌کننده، خود از نمایشگاه بازدید می‌کردند، از این رو علامت سؤالی در ذهن برخی جای می‌گیرد که چرا شاهد حضور بازدیدکنندگان و مسئولان نیستیم و آیا این امر به علت عدم تبلیغات مناسب از جانب رسانه ملی و سطح شهر است؟

در نمایشگاه که قدم می‌زنم، تمام غرفه‌ها را با چشمی ریزبینانه و نگاهی تیز رصد می‌کنم اما در میان فضای باز نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت صدای هیاهوی کودکان از غرفه پرده‌خوانی و در کنار آن محفل انس با قرآن نظرم را به خود جلب می‌کند؛ از سویی صدای عروسک‌گردان و کودکان شنیده می‌شود و از سویی دیگر، صدای صلوات‌های قرآنی. و من متعجب از اینکه با وجود این همه فضا چرا این دو غرفه که هر دو با صوت همراه هستند، در کنار یکدیگر جانمایی شده‌اند؟

صدای مهیب انفجار در بازسازی مناطق جنگی نمایشگاه

صدای مهیب انفجاری نظر مرا به خود جلب می‌کند، پیش به سوی صدا حرکت کرده و به غرفه معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد می‌رسم. وارد غرفه شده، دودی که از آن برخاسته، سینه را به خس خس می‌اندازد، برای کنجکاوی از دیوارهای تو در تو می‌گذرم و به مکانی که شبیه‌سازی مناطق عملیاتی جنگ بوده، برخورد می‌کنم و صدای مهیبی دیگر از ترقه‌های منفجره که نمادی از خمپاره‌های هشت سال دفاع مقدس است، را می‌شنوم.

به سالن‌های اطراف آن سر می‌زنم و متعجب از اینکه در بخش بین‌الملل دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، بی خبر از تمام خمپاره‌ها، محفل انس با قرآن برگزار کرده‌اند و فردی با صدایی رسا بر کرسی نشسته و قرآن تلاوت می‌کند. سایر افراد نیز، رحل‌ها را در مقابل خود قرار داده و قرآن را گشوده و با او همنوا شده‌اند.

صداوسیمای خراسان رضوی نیز در دومین شب برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برای ضبط برنامه و مصاحبه با حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، غرفه خبرگزاری ایکنا مستقر در این نمایشگاه را انتخاب کرده بود.

پیگیری غرفه‌داران از مسابقه والیبال

زمان بدون هیچ درنگی می‌گذرد، به ساعت پخش مسابقه والیبال میان ایران و لهستان نزدیک می‌شویم، برخی غرفه‌ها آنتن تلویزیون‌های خود را تکان می‌دهند تا حتی لحظه‌ای نیز از مسابقات عقب نمانند و برخی دیگر نیز به امید سایر غرفه‌ها نشسته تا هنگام آغاز بازی با آن‌ها همراه شوند.

مسابقات شروع می‌شود و جوانان برای دیدن مسابقات، بیرون از غرفه‌ها و در کنار تلویزیون‌ها ایستاده‌اند، هر از چند گاهی به غرفه‌های خود بازگشته و نتیجه را به دوستان اطلاع می‌دهند.

دومین شب دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بدون حضور مسئول و بازدیدکننده‌ به ساعات پایانی خود رسید و مسئولان غرفه‌ها نیز غرفه خود را برای فردا آماده کرده و سالن را به امید فردایی پر بار، ترک کردند.

captcha