تألیف کتب مذهبی برای تدریس در مدارس قرقیزستان
کد خبر: 3394874
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

تألیف کتب مذهبی برای تدریس در مدارس قرقیزستان

شعب خارجی: به دستور مقامات کشور قرقیزستان کتب آموزشی تاریخ فرهنگ مذهبی تألیف و در آینده نزدیک در مدارس این کشور تدریس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری Gezitter.org، مراد ایمانکولوف، کارشناس آکادمی آموزش قرقیزستان اظهار کرد: به دستور مقامات کشور قرقیزستان کتب آموزشی تاریخ فرهنگ مذهبی تألیف و در آینده نزدیک در مدارس تدریس خواهد شد.

وی با بیان اینکه تدریس این مبحث از ضروریات و مقتضیات زمان و روز است، افزود: در کشور جریان‌ها و آموزه‌های مختلف تبلیغ می‌شود و سازمان‌های مختلف مذهبی فعالیت می‌کنند؛ اما اغلب مردم قابلیت درک و تشخیص خیر و شر آنها را ندارند، به همین دلیل اخیرا پیوستن جوانان به سازمان‌های افراطی و فرق مضر، افزایش یافته است.

کارشناس آکادمی آموزش قرقیزستان گفت: در حال حاضر در اکثر دانشگاه‌های کشور رشته مذهب‌شناسی تدریس می‌شود؛ اما دانش‌آموزان مدارس نیز نیاز به کسب دانش در این زمینه دارند؛ به همین دلیل مقرر شده است که از مقطع پنجم تا یازدهم در مدارس کشور رشته تاریخ فرهنگ مذهبی تدریس شود.

وی افزود: در این دوره دانش‌آموزان با ادیان قدیم جهان، نقش ادیان در دوران جهانی شدن، مکاتب مختلف مذهبی موجود در قرقیزستان، اسلام سیاسی، جریان‌های افراطی، فرق مختلف، سازمان‌های افراطی، حزب التحریر، القاعده و داعش آشنا می‌شوند.

captcha