تشکیل کمپین دعوت به تسامح با استناد به قرآن و انجیل در مصر + عکس
کد خبر: 3438920
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

تشکیل کمپین دعوت به تسامح با استناد به قرآن و انجیل در مصر + عکس

گروه بین‌الملل: گروهی از مسیحیان مصر با تشکیل کمپینی با استناد به آیات قرآن و انجیل شهروندان این کشور را به تسامح و پرهیز از فرقه‌گرایی دعوت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«الیوم الجدید»، این کمپین باعنوان «برادر مسلمان من می‌خواهم بگویم دوست دارم..برادر مسیحی‌ات» با استفاده از آیات قرآن کریم و متن‌هایی از انجیل برای نشر ارزش‌های تسامح و محبت و مبارزه با فرقه‌گرایی راه‌اندازی شده است.

مسیحیان مصر در قالب این کمپین با توزیع کتابچه‌های کوچک با عنوان «برادر مسلمان من، می‌خواهم بگویم دوست دارم.. برادر مسیحی‌ات»، در میان شهروندان مصری به معرفی ارزش‌های محبت و دوستی و دوری جستن از فرقه‌گرایی و نژادپرستی دعوت می‌کنند.

در این کتابچه‌های کوچک آیات قرآن و متن‌هایی از انجیل که بر تسامح تأکید دارد آمده و در آن به موضع‌گیری حضرت عیسی(ع) در مقابل اهانت‌ها و رنج‌هایی که به ایشان وارد می‌شد و عدم مقابله به مثل آن حضرت استناد شده است.


همچنین در این کتابچه به اقدامات گروه تروریستی داعش و سربریدن مسیحیان مصری در لیبی توسط این گروهک اشاره و در رد این اقدامات به آیه 32 سوره مائده «مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا: هر کس کسى را جز به قصاص قتل یا [به کیفر] فسادى در زمین بکشد چنان است که گویى همه مردم را کشته باشد» و نیز جملاتی از کتاب انجیل با موضوع تسامح و زندگی مسالمت‌آمیز استناد شده است.


این کمپین مسیحی در صفحه اجتماعی «فیس بوک» نیز فعالیت و 40 هزار بازدیدکننده دارد.

captcha