آگاهی‌بخشی عمومی، برخورد علمی و منطقی؛ بهترین راه مقابله با فرقه‌های نوظهور در کشور
کد خبر: 3457011
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

آگاهی‌بخشی عمومی، برخورد علمی و منطقی؛ بهترین راه مقابله با فرقه‌های نوظهور در کشور

کانون خبرنگاران نبأ: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آگاهی‌بخشی عمومی و برخورد علمی و منطقی، بهترین راه مقابله با فرقه‌های نوظهور در کشور است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، عباسعلی منصوری، نماینده مردم آران و بیدگل و کاشان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به بررسی آخرین وضعیت فرقه‌های نوظهور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اشاره کرد و گفت: تشکیلاتی در حوزه علیمه قم در مورد فرقه‌هایی همچون شیطان‌پرستی، وهابیت، تفکرات داعشی و دیگر فرقه‌هایی که با اصطلاح به نگاه مذهبی شکل می‌گیرند را مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌اند و اینکه چطور گسترش این فرقه‌ها شکل امنیتی پیدا می‌کند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این فرقه‌ها می‌تواند تأثیرات مخربی بر امنیت ایران بگذارند، به همین دلیل بررسی این موضوع در جلسات متعدد کمیسیون امنیت ادامه پیدا خواهد و افرادی که در حوزه علیمه قم در حال بررسی موضوع هستند، نتایج تحقیقات کیفی و کمی خود را در قالب‌های تشریحی و آمار و ارقام مطرح خواهند کرد.

منصوری با بیان اینکه آگاهی دادن و برخورد علمی و منطقی راه مقابله با فرقه‌ها است، گفت: بسیاری از این فرقه‌ها به وسیله سرویس‌های اطلاعاتی ایجاد می‌شوند و قبل از اینکه این فرق‌ها رواج پیدا کند شکل امنیتی را با خود دارند به همین دلیل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید براینکه دوستانی که از حوزه علمیه به کمیسیون آمده بودند درباره کلیات و نوع تفکر این فرقه‎ها توضیح دادند، افزود: باید مراقب بود چرا که سرکرده‌های این فرقه‌ها از هر بستری مانند بسترهای اقتصادی و فرهنگی و ... استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید با دقت راه نفوذ آن‌ها بر افکار جوانان بسته شود و این موضوع را کل دستگاه‌های کشور در دستور کار خود قرار دهند.

الهه دهقانی

captcha