محرم اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست
کد خبر: 3535689
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

محرم اعلام پایبندی به مکتب سرخ عاشوراست

گروه اجتماعی: فرماندار بندر انزلی گفت: محرم رمز پویایی همیشگی نهضت پربار حسینی و اعلام پای‌بندی به مکتب سرخ عاشوراست.

مهندس عبدالصمد صفرنژاد، فرماندار بندرانزلی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد:شور محرمی دیگر از راه رسید و عالمی را به شمیم جان نواز حسین شهید و شقایق های سرخ روییده در دشت نینوا معطر کرد.

فرماندار بندرانزلی افزود:در آینه تاریخ، حوادثی دیده می شود که همانند موج، دامنه می گیرد، گسترده می شود و کران تاکران را در می نوردد. چنین حادثه هایی، جاوید و بی مرگ است و هیچ سدّ و پرده ای را توان پوشاندن آنها نیست.

وی ادامه داد:اینک بر ماست که با پالایش آگاهانه و عالمانۀ آیین تکریم محرم، پیام رسای حضرت اباعبدالله(ع) را با گوش جان بشنویم و از محتوای ناب اندیشه، مرام و سیرة آن امام همام جانمان را سیراب سازیم تا در هر محرم، دلمان، روانمان و ایمانمان جلایی مضاعف یابد.

صفرنژاد با بیان اینکه محرم رمز پویایی همیشگی نهضت پربار حسینی و اعلام پای بندی به مکتب سرخ عاشوراست، ادامه داد:اگر پیشوایان معصوم ما به برگزاری مراسم عزاداری، تأکید بسیار داشته اند به دلیل همین آثار بالنده معنوی و عاطفی است که در روح مسلمانان آزاده بر جای می گذارد.

وی فرا رسیدن ماه محرم و سالروز شهادت جانگداز سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران مخلص و جان بر کف آن حضرت را را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا و همه شیعیان جهان تسلیت گفت و یادآور شد:امید است با استعانت ازالطاف الهی توفیق شرکت در مراسم عزاداری مظلوم آل مرتضی را پیدا کرده و از این ایام معنوی، حظ و بهره لازم  و کافی را برده و روح خود را جلا دهیم.

فرماندار بندرانزلی عنوان کرد:امیدوارم که عاشقان اهل بیت شهرستان و مسئولان محترم هیئات و تشکل های دینی و مذهبی شهرستان همنوا با سایر عزاداران این سرزمین، طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید در زمینه برپایی مجالس و آیین های سوگواری الهام بخش و عاری از هر گونه آسیب و انحراف را نصب العین خود قرار دهند تا ان شاء الله شاهد اقامه مجالسی در شأن عاشورای حسینی درشهرستان باشیم.

captcha