واقعه عاشورا دانشگاه، مکتب و بینش است
کد خبر: 3537089
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

واقعه عاشورا دانشگاه، مکتب و بینش است

گروه اجتماعی: فرماندار بندر انزلی با بیان اینکه تاسوعا، مقدمه جان‌فشانی و عاشورا، سرفصل دلباختگی در محضر حسین(ع) است، ادامه داد: واقعه عاشورا یک رویداد یک‌روزه نیست، یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است.

عبدالصمدصفرنژاد، فرماندار بندر انزلی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به جمله «کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا»، اظهار کرد: این جمله و شعار، نشان دهنده پیوستگی و تداوم خط حق علیه باطل در همه زمان‌ها و مکان هاست.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه عاشورا و کربلا، یکی از بارزترین حلقه های این زنجیره طولانی است، افزود:همیشه حق و باطل رو در روی همند و انسان های آزاده، وظیفه پاسداری از حق و پیکار با باطل را برعهده دارند و بی تفاوت گذشتن از کنار صحنه حق و باطل، بی دینی است.

وی با بیان اینکه تاسوعا، مقدمه جان‌فشانی و عاشورا، سرفصل دلباختگی در محضر حسین(ع) است، ادامه داد: واقعه عاشورا یک رویداد یک‌روزه نیست، یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است، در این دانشگاه بالاترین درس‌های ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی، حمایت از دین و امامت، وفاداری، شجاعت، شکیبایی، پایبندی به آداب و اصول اسلامی و مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگارش یافته و فضیلت‌های والای الهی و انسانی به نمایش گذاشته شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: عاشورا، هدیه اسلام به بشریت و تاریخ و همچنین فریادگستر انسان‌های مظلوم است و ما بیشتر از گذشتگان باید قدر این نهضت حسینی را بدانیم چراکه در این عرصه بیش از هر زمان حسینی بودن و حسینی اندیشیدن ما را در حفظ و توسعه نهضت اسلامی یاری می‌دهد.لذا ضرورت دارد پیام عاشورا را درک کرده در این مسیر ثابت قدم باشیم.

صفرنژاد گفت: قیام عاشورا چنان در عمق دل‌ها اثر گذاشته است که همه ساله دهه محرم و به ویژه روز عاشورا، اوج عشق و اخلاص نسبت به معلم حریت و اسوه جهاد و شهادت، حسین بن علی(ع) است و در این میان جوانان حضوری چشمگیر داشته و بیشترین تاثیر را می‌پذیرند.

captcha