برگزاری نخستین همایش استانی دردانه اباعبدالله الحسین(ع) در مدارس البرز
کد خبر: 3544475
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

برگزاری نخستین همایش استانی دردانه اباعبدالله الحسین(ع) در مدارس البرز

گروه معارف: معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: نخستین همایش استانی دردانه اباعبدالله الحسین(ع) با عنوان رقیه جان دوستت داریم در مدارس ابتدایی این استان برگزار شد.

جعفر مقیمی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: این همایش به صورت همزمان در مدارس ابتدایی برای نوآموزان پیش دبستانی با هدف آشنا کردن آنان با زندگینامه ائمه اطهار(ع)، فرهنگ غنی و ماندگار عاشورایی، تقویت بنیه معنوی کودکان در خانه و مدرسه برگزار شد.
وی افزود: دراین همایش که مربیان پیش دبستانی و اولیا مدارس ابتدایی البرز حضور داشتند نوآموزان با فرهنگ عاشورایی آشنا شدند.
این مسئول از رویداد تاریخی کربلا به عنوان اثرگذارترین کلاس درس دینداری، آزادگی، ایثار، حماسه‌آفرینی، ولایت‌مداری و خدامحوری یاد کرد و گفت: در این همایش درس‌های مکتب عاشورا به زبانی ساده و قابل درک برای نوآموزان بیان شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز، ابرازکرد: مربیان برای انتقال فرهنگ غنی عاشورایی به نوآموزان پیش دبستانی در مدارس ابتدایی استان اقدام به برپایی نمایشگاه، اجرای سرود و نمایش، ساخت کاردستی و نقاشی کردند.
مقیمی ادامه داد: در این حرکت فرهنگی - تربیتی تلاش شد تا دانش‌آموزان با مفاهیم مهرورزی، صبر، پایداری، ایثار، فداکاری و کمک به دیگران آشنایی پیدا کنند.
وی یکی از اقدامات مهم آموزشی - فرهنگی این برنامه هماهنگ در مدارس ابتدایی البرز را آشنا کردن نوآموزان پیش‌دبستانی با فلسفه نذری در فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی عنوان کرد.
در این همایش با مشارکت اولیا بین دانش آموزان مواد غذایی نذری توزیع شد.
captcha